November 4, 2001
Jag har fått ett jobbigt problem med min dator.
När jag spalar CS så hänger den sig.
Det är helt oregelbundet, ibland direkt, ibland efter en timme, eller ibland inte alls.
Bilden stannar och ljudet låter likadant hela tiden (loopar kanske man kan kalla det). Om jag har andra applikationer i bakgrunden, som tex winamp så fortsätter det att funka, det är allså bara CS som hänger sig.
Jag hade grafikkortet överklockat innan, men nu har jag satt tillbaks det till normalt. Jag har stängt av alla AGP funktioner som fastwrite, 4x och sideband.
Kör med Detonator 22.50, men det var likadant med 12.90.
Nån som hade liknande problem?
Min kompis som har ett ELSA 920 har samma problem.
Det enda vi har samma i vår dator är CPU (amd 1,4/266) och nätverkskortet ("planet" skit). Så vi misstänker starkt att det kan vara nätverkskortet...
June 24, 2001
har en 1333@1400, 384ram, gf2 pro,
kör med WinXP 21.81 drivers, har inte testat med nånting
November 4, 2001
Antagligen är det inget fel på datorn det är bara cs som buggar. Jag har själv upplevt det och alla mina kompisar cs är helt enkelt buggigt (fast ändå bäst). En annan grej jag stör mig på är att ljudet försvinner ifall man växlar till ett annat fönster även fast det är lätt att få tillbaka. :arg:
November 4, 2001
Okej... men jag tror ändå att det har något att göra med datorn. Nu spelar jag bara cs och inget annat, men min kompis som har samma problem lirar även Quake 3, och det är likadant för honom där.
Altså är det drivrutin eller hårdvaru baserat fel... hårdvara skulle jag dock tvivla på, förutom då om det är nätverkskortet som spökar.
1 Guest(s)