December 30, 2006
Hej jag har tänkt att bygga en server som ska användas till att skapa en eller flera egna servrar på CS, jag har aldrig byggt en server förut och skulle nu vilja ha hjälp med vilka delar som behövs. Som jag förstår det så är en snabb processor och mine det viktigaste, men behövs det speciella delar till en server eller är det samma minnen, processorer och moderkort m.m som till en vanlig dator? Tacksam för svar
MVH / Krille
Jag kör min dedikerade CS:S-server på en Sempron 2800+ med 512MB DDR2, Telia 24/2@17/2.
Har haft 16-17 spelare inne utan problem, dock gör den lilla mängden RAM att det tar lite extratid vid banbyte när många ligger på + att det inte är någon höjdare när man lägger in nya banor som folk måste tanka.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 4, 2005
ni e dumma som tror 1Ghz räcker för CS server, i Linux kanske men knappast i WIn32. 2Ghz och över rekomendderas för slippa LAGG pga cpun orkar inte med. För War server räcker det så så där men knappast för Public.
ja kör DUelcore x2 3800+ EE 65Watt med 2 GB ddr2 och driver 4x16 spelar servrar utan problem. (Under Linux Fedura Core 6) allt Ligger på 100/100 mbit
Ticker wrote: ni e dumma som tror 1Ghz räcker för CS server, i Linux kanske men knappast i WIn32. 2Ghz och över rekomendderas för slippa LAGG pga cpun orkar inte med. För War server räcker det så så där men knappast för Public.
ja kör DUelcore x2 3800+ EE 65Watt med 2 GB ddr2 och driver 4x16 spelar servrar utan problem. (Under Linux Fedura Core 6) allt Ligger på 100/100 mbit
Upplysningsvis körde jag en CSS-server nyligen med en P2 450MHz och 256MB SDRAM med Windows XP Prof.. Det funkade bra ända upp till 8 spelare. Enda problemet var att banbytena gick eländigt långsamt. Den går för övrigt som dedikerad CS 1.6-server nu, och har hostat 8-10 spelare samtidigt många gånger.
Så att en 1GHz och låt säga 512MB RAM inte skulle funka är nog att överdriva en hel del.
Men ska man liks köpa grejjerna kan man ju lika gärna satsa på rejält, själv återvinner jag gammalt mög när jag bygger server.
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)