February 5, 2003
jag har nu 2 st 1024 mb minnen...(Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB)
å ett MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, ATX, 2xPCI-Ex16 moderkort med en AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt...
jag har 4st minnes slottar,å funderar på att köpa 2 st minnen till,så jag får 4096mb minne...för jag har windows vista 64 bitars,å kan kanske behöva lite mer minne...
men det va en som sa till mig att det inte är så bra å ha 4 st minnen,å att det är bättre å köpa 2 st 2048 minnen i stället,stämmer det?
January 8, 2003
På Intel kvittar det men på AMD sitter minneshanteringen i processorn. Det gör att minnena måste klockas ner på processorer med äldre kärnor, tror dom fixat det på senare kärnor. Det är dock fortfarande uselt att klocka med AMD och 4st minne så håller du på med överklockning är det ingen höjdare.
August 7, 2003
Det är som Dadde säger med äldre AMD-proppar. Det är helt bekräftat och står i dokumentationen på AMDs hemsida (samt det var en förbättring i nån "stepping" av processorn, nånstans i slutet av 939-eran, vet inte vilken dock)
Har du en X2 så borde den klara sig utan att lägga på extra latency, däremot överklockningsmässigt så... tja?
1 Guest(s)