December 19, 2005
Hej hej, jo det är såhär att jag har fått ett problem på senare dagar. Helt plötsligt (för ca 1 månad sen) poppade en liten ruta upp här som informerade mig att mitt grafikkort fick för lite ström och att prestandan kommer sänkas för min egen skull.
Strömindikator:
"För att skydda din hårdvara från potenitell skada eller orsaka en potentiell systemlåsning, har grafikprocessorn sänkt sin prestanda till en nivå som tillåter fortsatt säker användning"
Jag har ett NVIDIA GeForce FX 5900 (ett sådant som har en extra strömkälla i sig) och det har funkat bra i 1 år då jag haft ett 330 W nätagg.
När plötsligt detta började komma upp köpte jag ett nytt nätagg på 650 W vilket jag då trodde måste vara nog för att grafikkortet skulle få sin jävla ström, men icke då, samma problem nu igen.
Någon som vet vad som är fel? Kan grafikkortet vara trasigt på något sätt? Någon skev inställning?
MVH
botvik
November 19, 2005
jag har ett 6800 ultra å jag har haft samma problem men det har bara hänt en gång å de var när jag stängde av mitt neon. men efter det har det aldrig kommit upp mer. men kortet funkar lika bra som förut. de kanske kan bero på att du har istallerat nånn ny grejj i lådan som "kruxar" lite gran med strömmen. 😕
1 Guest(s)