October 5, 2001
Ena stunden säger folk att IBM's diskar ur 60 GXP är skräp o i nästa så är de bra...Läste på forumet att ca 40% av diskarna i den serien var felaktiga...men vad ska man välja då? Fujitsu har haft snabba o tysta diskar, men utrymmesmässigt inte världens största...Alla dessa hårddisksmärken driver mig till vanvett...allt jag vill ha är en stor (utrymmesmässig), snabb, tyst och hållbar disk för hyfsade pengar så att jag kan uppgradera resten med...vad ska man ta?
September 27, 2001
En 40Gb hårddisk räcker väl ? Som D: alltså
Sedan har man väl en brännare .
Fujitsu silentdrive 40Gb (finns både som
5400varv , 9,5ms söktid och 7200varv- söktiden vet jag inte där.)
Om nu Ibm 7200 varvare har söktid 8,5ms
så köper jag hellre en tyst 5400 varvare !
October 5, 2001
On 2001-11-18 12:53, Ozzy Osmond wrote:
En 40Gb hårddisk räcker väl ? Som D: alltså
Sedan har man väl en brännare .Fujitsu silentdrive 40Gb (finns både som
5400varv , 9,5ms söktid och 7200varv- söktiden vet jag inte där.)
Om nu Ibm 7200 varvare har söktid 8,5ms
så köper jag hellre en tyst 5400 varvare !
Må räcka för vanliga människor, men om man som jag kör videoredigering och 3D i burken så behövs det lite mer...Läste nyss i den andra tråden som jag tyvärr missade att den fanns att WD blir väldigt varma...inge bra... 🙁
Tyvärr är det nog så att alla 7200rpm diskar blir rätt varma. WDs diskar blir nog inte mycket varmare än andra i den klassen. Själv sitter jag på två stycken Seagate Barracuda IV 60Gb som är snabba och väldigt tysta. Tyvärr så funkar de inte alls bra i RAID utan då är det nog ett annat märke som gäller.
För en snabb men tyst dator så är det Seagate Barracuda IV som gäller enligt mig men om du vill ha maximal prestanda är det nog Western Digital diskar i RAID (eller kanske Maxtors nya ATA133 diskar).
Tekniknörd som gillar att träna.
July 20, 2001
On 2001-11-18 13:24, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Tyvärr är det nog så att alla 7200rpm diskar blir rätt varma. WDs diskar blir nog inte mycket varmare än andra i den klassen. Själv sitter jag på två stycken Seagate Barracuda IV 60Gb som är snabba och väldigt tysta. Tyvärr så funkar de inte alls bra i RAID utan då är det nog ett annat märke som gäller.För en snabb men tyst dator så är det Seagate Barracuda IV som gäller enligt mig men om du vill ha maximal prestanda är det nog Western Digital diskar i RAID (eller kanske Maxtors nya ATA133 diskar).
Jag tänkte precis föreslå Seagate Barracuda IV men om du säger att de inte funkar bra i RAID så får jag väl föreslå Western Digitals 80GB, billiga som få, kolla http://www.komplett.se
August 22, 2005
jag köper allt utom IBM när det gälelr hårddiskar, om du ksa ha scsi, köp fujitsu, garantin e oslagbar. går den sönder inom 15 år tar vi hem den, restaurera datan till en ny likadan sedan får du tillbaka den! fatta osalgbar garanti!
det skulle aldrig IBM klara!
WD o Maxtor e bra när det gälle IDE/EIDE hårddisakr, men dom flesta märken utom IBM som sagt var, är bra när det gäller IDE/EIDE
August 21, 2001
On 2001-11-18 13:24, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Tyvärr är det nog så att alla 7200rpm diskar blir rätt varma. WDs diskar blir nog inte mycket varmare än andra i den klassen. Själv sitter jag på två stycken Seagate Barracuda IV 60Gb som är snabba och väldigt tysta. Tyvärr så funkar de inte alls bra i RAID utan då är det nog ett annat märke som gäller.För en snabb men tyst dator så är det Seagate Barracuda IV som gäller enligt mig men om du vill ha maximal prestanda är det nog Western Digital diskar i RAID (eller kanske Maxtors nya ATA133 diskar).
Varför sitter du på 2 hårddiskar???????...dom går ju sönder
2 Guest(s)