December 15, 2004
Tjopp!
Som topic säger så vill jag alltså ha lite tips för överklockning.
Jag har ett ASUS A8N-SLI, en A64 3500+ (Winchester) (Stockkylning) och 1024 Corsair CMX3200 eller vad dom nu heter. (2x512)
Vad jag har fattat så ska jag sänka HTTn till 4x.. eller 3x.
Jag vet bara inte riktigt när jag bör höjja Vcoren och volten till minnena.. Fast det är auto, duger det? Eller ska jag köra manuellt på det?
Timingsen på minnena då? Ska jag ändra dom något vid en viss klock och så?
Tja, jag vill i princip veta nästan allt 😀
(Ja, jag ska testa mig fram, men tänkte fråga lite här först så jag har en liten blick på hur det ska vara.. "ska" vara)
Tack!
Öh, ojsan.. skrev tråden i fel forumdel.. ursäkta!
October 10, 2002
Börja helt försiktigt med att sänka HTT som du skrev. Å så börjar du höja fsb:n. Följ med vad som händer när man gradvis ökar fsb:n. Man lär sig då vad det är man skall se efter.
Höja volt behöver du inte göra före systemet blir instabilt! Men iom att du höjer volten så söker du dig också ut på farligare vatten om du inte känner till klockning.
December 15, 2004
warzo wrote: Börja helt försiktigt med att sänka HTT som du skrev. Å så börjar du höja fsb:n. Följ med vad som händer när man gradvis ökar fsb:n. Man lär sig då vad det är man skall se efter.
Höja volt behöver du inte göra före systemet blir instabilt! Men iom att du höjer volten så söker du dig också ut på farligare vatten om du inte känner till klockning.
Okej!
1 Guest(s)