September 29, 2005
Vad tror ni om den här datorn???
ett + om någon redan äger en likadan..
May 17, 2002
Har den... Den funkar, men den var från början asseg, så fick installera om en ren windowsversion, men då fungerade inte ljudkortet som är ett speciellt "HP-Audigy 2", så det fick jag byta ut 🙁
Att spela med fungerar den bra såklart och med bytt ljudkort så är allt som det skall, men i grundutförande jätteseg. Jag skulle plockat ihop en liknande på komplett eller så om jag fick välja själv, men det var företags Hem-PC...
September 29, 2005
Har läst om att den hakar upp sig mcket och att den ska vara seg... Men du säger alltså att ljudkortet e skit också....Hmm... Man har ju beställt den genom arbetet och gått och väntat på den i nåra veckor nu. Man blir lite nere när man bara hör hur kass den är.
Ja ja, det är väl bara att bita ihop och byta ut vad som behövs bytas ut.
tack för svaret förresten. nu vet jag lite mer vad jag behöver tänka på.
May 8, 2001
airman wrote: Har den... Den funkar, men den var från början asseg, så fick installera om en ren windowsversion, men då fungerade inte ljudkortet som är ett speciellt "HP-Audigy 2", så det fick jag byta ut 🙁
Att spela med fungerar den bra såklart och med bytt ljudkort så är allt som det skall, men i grundutförande jätteseg. Jag skulle plockat ihop en liknande på komplett eller så om jag fick välja själv, men det var företags Hem-PC...
Kan man inte mecka fram drivrutinerna från installationsskivan och använda dessa med nya intallationen? Eller är det något annat än drivrutinerna som strular?
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
May 17, 2002
jonaz wrote: [quote=airman]Har den... Den funkar, men den var från början asseg, så fick installera om en ren windowsversion, men då fungerade inte ljudkortet som är ett speciellt "HP-Audigy 2", så det fick jag byta ut 🙁
Kan man inte mecka fram drivrutinerna från installationsskivan och använda dessa med nya intallationen? Eller är det något annat än drivrutinerna som strular?
Det följer inte med någon installationsskiva, den kan man skapa själv, men där är filerna minst sagt kryptiska, kanske krypterade och jag har inte lyckats få fram något vettigt därifrån tyvärr...
May 17, 2002
ene wrote: Har läst om att den hakar upp sig mcket och att den ska vara seg... Men du säger alltså att ljudkortet e skit också....Hmm... Man har ju beställt den genom arbetet och gått och väntat på den i nåra veckor nu. Man blir lite nere när man bara hör hur kass den är.
Ja ja, det är väl bara att bita ihop och byta ut vad som behövs bytas ut.
tack för svaret förresten. nu vet jag lite mer vad jag behöver tänka på.
Efter den rena installationen och bytet av ljudkortet så fungerar den bra! Den är inte seg och den hakar inte upp sig längre! Om den nån gång låser sig så är det när jag använder TV-kortet, men där vet jag att det är mitt eget fel, jag fuckede upp drivrutinerna alldeles själv utan hjälp 🙄 Men det lär jag fixa, det funkade bra innan jag smutsade ner datorn med alla sorters olika codecs
Jag tror att de flesta felen beror på just det medföljande ljudkortet, de som har kvar det klagar ganska mycket, men jag har ju bytt ut mitt, så allt fungerar som det skall... Antagligen kommer alla få sina ljudkort utbytta, facket på jobbet ligger på dem som fan för det! (och jag jobbar på en arbetsplats med ca 1000 anställda, så man hoppas på resultat)
September 29, 2005
airman wrote:
Efter den rena installationen och bytet av ljudkortet så fungerar den bra! Den är inte seg och den hakar inte upp sig längre! Om den nån gång låser sig så är det när jag använder TV-kortet, men där vet jag att det är mitt eget fel, jag fuckede upp drivrutinerna alldeles själv utan hjälp 🙄 Men det lär jag fixa, det funkade bra innan jag smutsade ner datorn med alla sorters olika codecsJag tror att de flesta felen beror på just det medföljande ljudkortet, de som har kvar det klagar ganska mycket, men jag har ju bytt ut mitt, så allt fungerar som det skall... Antagligen kommer alla få sina ljudkort utbytta, facket på jobbet ligger på dem som fan för det! (och jag jobbar på en arbetsplats med ca 1000 anställda, så man hoppas på resultat)
Du tror inte att det kan bero på moderkortet då??
1 Guest(s)