July 2, 2003
Tjena killar,
jag har några "nybörjar" frågor om en ny dator som jag hade tänkt mig men det är liet detaljer jag vill ha klargjorda för mig ...
Jag tänkte köpa en ADM Athlon64 X2 4400+. Alltså en dual core 64 bits processor. Är det någon fördel/nackdel med att köra windows xp 64 med den eller är det inte värt besväret?
Kommer mer frågor sedan. :bok:
January 8, 2003
Ska du hålla på att arbeta med speciella program skrivna för 64 bitars så kommer det gå lit fortare me nska du spela och använda datorn til mer vanliga saker så kommer det bara bli buggigt och svårt att hitta fungerande drivrutiner mm så det kommer inte att vara lönt.
August 16, 2003
grafikkorts tillverkarna har redan släppt drivrutiner som fungerar bra ihopp med 64bit XP, spelen som utnyttjar 64Bit blir fler och fler, program och sådant kommer komma ordentligt innom en snar framtid, det är nu det börjar bli interessant med XP 64bit.
(exempel på spel: CryTec har släppt en 64bitars patch så att FarCry ska kunna fungera bättre och se snyggare ut på 64bitars systemen. Valve har släppt eller kommer innom ingen tid alls släppa uppdateringar till spelen som använder Source motorn för dom som har XP 64bit)
men om du inte kommer hålla på med sånnt där, köra gamla program och spel, koppla till gammal mjukvara, gammalt grafikkort eller något sådant där tillverkaren skiter i att släppa nya drivrutiner då kan du få problem.
April 14, 2001
Bo wrote: Tjena killar,
jag har några "nybörjar" frågor om en ny dator som jag hade tänkt mig men det är liet detaljer jag vill ha klargjorda för mig ...
Jag tänkte köpa en ADM Athlon64 X2 4400+. Alltså en dual core 64 bits processor. Är det någon fördel/nackdel med att köra windows xp 64 med den eller är det inte värt besväret?
Kommer mer frågor sedan. :bok:
Skriv ett vettigare ämne så kanske du får fler svar. jobbigt med ämnen där man måste läsa tråden för att sen se att man inte är intresserad eller inte kan svara på den.
1 Guest(s)