August 13, 2004
Goddag. En kompis till mig skall skaffa ny dator, han bad mig plocka upp ihop en på komplett för 7000+ typ... Så här ser mitt tips ut men har inte hållt mig så uppdaterad så ni får gärna komma med ändringar som skulle passa bättre. [Image Can Not Be Found] (Han behöver inte mer än 160gb iaf)
March 19, 2003
Nej nej och åter nej.
Här har du din kompis system.
https://www.nordichardware.se/.....23921.html
:eye: :bgrin: 🙄 😛 😎
March 11, 2003
wojt wrote: [quote=denstore]Det ser väl bra ut, men jag hade kanske plockat ett lite bättre graffe. Man kan ju få ett 6800GT för några hundringar till.
6800gt för Pci-express kostar väl typ 3000 eller mer?
Nja, man kan hitta dem billigare:
6800GT på JME
February 17, 2004
Funderat på köpa vissa delar begagnade?
Då kan du få en riktigt bra dator. Mina komponenter har hållit i snart 5 år. Otroligt men sant. Så det ska mycket till att de ska paja. Föreslår att du köper dessa begagnade om du nu hittar vad du vill ha:
-Grafikkort (är bra att köpa beggat, för det är inte dyr frakt. Om du kör betalgaranti kan du alltid skicka tillbax det om det inte funkar)
-nätagg
-Chassi (köp lokalt, krångligt med frakt!)
-minne (billig frakt!)
Mobo, Cpu o hdd kanske du ska köpa i butik så du får garanti. Köpte min hdd i butik och fick 5 års garanti :D. Den enda komponenten som inte riktigt fungerar i min 5 år gamla dator är min 60GB hdd, men kör den utan problem externt :).
Eller plocka vissa delar från gammal dator? typ chassi, cd-Rom, floppy etc
/Dani
1 Guest(s)