April 5, 2003
Nu ska de byggas en "HTPC" och jag har inte pysslat så mycke med datorer på vääääldigt länge så man är lite tappat i farstun så att säga 😛 hehe
Ett problem är att jag har lite ont om cash, eller ja... inte ont om men jag skulle väl vilja ha lagt dom på bilen istället! 🙂
Dessa varianter har jag att välja på, klarar dom minsta att dra runt en film som skickas via graffet till tv'n?:
PII 450 med 256-512mb SD ram, 4gig 3200rpm hdd för system.
PIII 450 med 256-512mb SD ram, 9gig XBOX disk för system. (kostar 250kr)
PIII 733 med 256-512mb SD ram, nån hdd för system. (OBS: Måste då skaffa en ny bruks dator!)
Eller: Lämplig Socket A burk!
XBOX diskar kan jag få tag i till alla varianter om jag vill, är en sån lämplig för systemet? Filmerna kommer jag ha på en extern 200gigs USB disk. Graffe/TV-out kort har jag inte heller! Vad är att föredra? Är ett tv-out kort bättre? Eller ska man köra på ett GF2 med tv-out? Då jag inte har nån vursting tv behöver inte kvaliten vara nummer ett! bara de fungerar! 🙂
Sen en sista fråga, vad får man ge för säg en gammal Socket A med mb nu förtiden? typ en 2000+ prolle eller mindre?
April 5, 2003
Som jag sa, jag ska ha en "stand alone" dator med film på en extern hårddisk. Sen matar jag via ett tv ut kort eller liknande TV'n med en signal!
Men en PIIa räcker alltså? Att köra XP på en sån där 4 giggare är inte så hett men jag kan ju som sagt alltid fixa en XBOX org. HDD å köra på! Men den fixar de utan lagg alltså? (för med msn i bakgrunden så läggar de nästan redan med 733an! bara enstaka filmer dock.. + att jag ser på datorn då jag inte har nån tv out :/)
Som tv-out säger du Radeon 9200, dom är ju billiga i alla fall! Men vad som helst ska väl duga annars? Tänkte ett gf2 kan inte kosta många kronor och kanske är enklare att hitta?
April 5, 2003
Json_81 wrote: Jag skulle nog oxå säga åtminstone en 800Mhz eller så om du vill vara säker, särskilt om du ska köra dvd o annat högupplöst.
De är nog ganska stor risk för de! 🙂 Då får de bli å leta 800+mhz då..
mpeg kort har jag funderat på! Dom finns med digital mottagning också va? (Stugan därjag ska ha datorn har ruggigt dålig tv mottagning också trots antennen! med en "boxer" kan man se de mesta men utan är de myrornas krig på allt utom svt2 :()
Med mpeg kort antar jag att de följer med program så man kan slänga över bilden direkt å använda datorn i övrigt samtidigt? (tror de är så på dvd kort tjollret jag har i P3an, tyvärr funkar de kortet bara med mpeq filmer, vill ju kunna se avi också!)
1 Guest(s)