November 1, 2010
Hej! Jag har haft en dator ett tag. Och jag har haft problem med den. Vid uppstarten så kan ibland skärm klaga på att den inte hittar datorn, "no signal". Fast det räcker att jag bara startar om datorn ett par gånger så löser sig det problemet.
Väll inne i datorn, så sätter jag på ett spel (World of warcraft, Counter-Strike, Starcraft 2) spelar ingenroll vilket spel. Efter ett tag så fryser sig datorn, och ett knastrigt ljud kommer ut ur headseten. Jag har bytt ut hårddisken och minnena, grafik kortet har krånglat innan. Fast testar jag med andra grafik kort så får jag samma resultat.
Jag har även testat med ett större nätargegat. Jag tar emot alla möjliga tips om vad detta kan vara.
Det ända som återstår är moderkortet men vill gärna utesluta allt så att jag inte har missat något.
November 1, 2010
Jag är inte så säker på ålder men ganska gamla, minst 1,5 år på de 3 första. Hårddisken och Minnena ligger nog på 1 år.
Grafikkort: ATI Radeon HD 4800 Series.
Processor: Intel Core2 Duo CPU 2.66 GHZ
Moderkort: MSI P45 Neo
Hårddisk: Seagate (500 GB, 7200 RPM, SATA)
Minnen: 2 st 2 GB Corsair XMS2 (DDR2)
Temperaturen ligger ganska normalt, men har inte kollat grafik kortet. Efter som datorn fryser så kan jag inte kolla när det händer.
1 Guest(s)