March 28, 2001
Megaproblem med datorn.
Den hänger sig/fryser ofta. Allt stannar och det går inte att göra något alls, förutom musen som går att röra.
I nätverket så går det komma åt datorn och plocka filer till dator2.
Om den hänger sig i spel så fortsätter ljudet.
Tips mottages på alla lösningar.
System:
AMD 1.2 GHz Thunderbird 266
256 MB Ram
Geforce2 MX 400
Win98SE
March 28, 2001
Tempen på CPUn ligger på 35 grader och nu har jag även en tempmätare på Geforcekortet, som ligger på 38 grader.
I grafikkortet har jag installerat senaste patchen från Viahardware, VIA 4-in-1 #4.29.
Kan Detonator vara ett alternativ?
Inget tillägg i W98se.
Det som jag tycker är konstigt, är att det går att plocka filer från datorn i nätverket.
[ Detta inlägg ändrade av cancerman 2001-05-05 08:46 ]
January 9, 2001
Jag var hemma hos en vän igår som har samma grejjer i sin maskin som du och har samma problem... =(
Vilket moderkort har du? polaren har ett abit-kt7a och ett mosel minne!
Vi kom en liten bit på vägen dock! han har ett soundblaster live som ställde till lite problem och en Microsoft USB joystick som krånglade ännu mer...
Vi bytte plats på ljudkortet till den sista pci platsen och då blev det lite bättre...
Skulle ju vara roligt om någon visste vad felet va nu, för då hade det juh hjälp två pres...
December 20, 2000
April 24, 2001
Om ni läser högst upp på "grafikkortssidan" på http://www.datorbutiken.com så hittar ni följande meddelande:
"2. Asus grafikkort fungerar ej särskilt väl med Abit's moderkort pga kompatibilitetsproblem Detta kan få till följd att datorn t ex hänger sig eller att grafiken allmänt fungerar dåligt. Välj alltså ett annat märke på grafikkortet om du skall ha ett Abit moderkort."
🙁
December 20, 2000
2001-05-08 14:25, skrev Micke O:
Om ni läser högst upp på "grafikkortssidan" på http://www.datorbutiken.com så hittar ni följande meddelande:"2. Asus grafikkort fungerar ej särskilt väl med Abit's moderkort pga kompatibilitetsproblem Detta kan få till följd att datorn t ex hänger sig eller att grafiken allmänt fungerar dåligt. Välj alltså ett annat märke på grafikkortet om du skall ha ett Abit moderkort."
🙁
Ett sak som brukar hjälpa är att höja I/O volten till 3.60 på Abit moderkorten
1 Guest(s)