March 18, 2008
Tjena!
Så här ligger det till, jag har byggt ny dator med Vista x64 system. Har en HDD på 500GB och skulle partitionera upp den när jag installerat Vista. Hade tänkt mig följande:
C: 80GB för Vista och Program
D: 100GB för Spel, Mina Dokument, Temp filer och Swap
E: 320GB för Lagring
Jag började med att krympa hela C: med 100GB för D: och skulle sen krympa C: ännu en gång för E: (320GB) men det går bara att krympa 86GB fast jag har 320GB ledigt. Varför är det så?
Sen vill jag veta hur man adresserar om Mina dokument och Swap filerna till D:. Hittar bara för Temp. Internet filerna i Internetverktygen.
Bild ur datorhanteringen: http://pici.se/pictures/DPYqmjRjS.jpg
November 4, 2001
1. Du behöver inte 80GB till systempartitionen
2. Du vinner absolut ingenting på att ha swapen på en separat partition (på samma fysiska hårddisk). Du kommer snarare förlora på det.
3. Jag rekommenderar att du har alla program och spel på systempartitionen då det ändå kommer skriva saker till ex register osv. Bara att backa upp saker/inställningar i spelen innan du formaterar om.
Så spara dig onödigt jobb och kör en ~30GB systempartition och sen delar du resten på två eller liknande.
February 12, 2003
SuperNova wrote: 1. Du behöver inte 80GB till systempartitionen
3. Jag rekommenderar att du har alla program och spel på systempartitionen då det ändå kommer skriva saker till ex register osv. Bara att backa upp saker/inställningar i spelen innan du formaterar om.
Du inser att du motsäger dig själv ganska hårt, va? Vista tar mer än gärna upp runt 15GB själv efter någon vecka om man inte strippar det som fan, och då blir det riktigt tajt att gå runt på 30GB eller så om man ska installera två eller fler nyare spel. Kör själv på 20GB och jag får inte plats med ett enda spel på systempartitionen med Vista Business.
1 Guest(s)