November 28, 2004
Hej
Ville bara höra om vad ni tror om följande konfiguration innan jag slår till:
Moderkort :Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16
Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt
Minnen: Corsair TWIN2X 8500C5 DDR2, 2048MB CL5, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology
Grafikkort: Sapphire Radeon X1950XTX 512MB GDDR4, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Full-Retail
Diskar: Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM
Nätaggregat: Hiper Nätaggregat ATX 580W Svart, 18dB,120mm Fläkt,4xSATA,2XPCI-E,20/24pin
-----------------------------------------------------------------------------
Något att säja om detta ?
Minnena är det värt att satsa på dessa dyra minnen eller ska man nöja sig med billigare 800Mhz minnen ? skiljer typ 500kr på 2GB.
Tänker köra med ATI:s X1950 kort, vet inte om det skiljer något speciellt mellan tillverkarna ? men Sapphire kortet fanns hemma medans resten av tillverkarnas kort var restnoterade.
Vad det gäller diskarna så kommer jag köpa 3st för att köra dessa i en RAID 5:a tror det blir en bra kombination mellan hastighet och säkerhet.
Tacksam för eventuella kommentarer på detta system. Låda har jag så det behöver jag inte inköpa.
ca pris 17 000kr
/Sigun
[/b]
April 15, 2003
Jag hade nog bytt moderkort till ett 975 baserat... Polaren har ett P5W DH nånting... Och samma processormodell som du. Han kör sin processor i 3150 i orginalvolt och han kan ha speedstep aktiverat då pga att han inte ökat CPU volt. Hans dator e tyst men grymt go när det behövs.
September 7, 2001
nya Asus P5B DLX/WIFI-AP, med c2 chipet klockar som en gud upp mot 600mgz fsb...
så jag själv skulle försöka få tag på ett sånt...
sen tycker jag du ska ta andra minnen...
finns mycket bättre för dom pengarna tex...
cellshock eller geil 6400 c4 eller 8000 på overklockers.de tex...
både billigare och snabbare/bättre...
har själv handlar därifrån flera gånger mycket bra och seriös affär...
sen skulle jag ta ett annat nätagg för både mitt och brorsans nätagg brann med 1 månads mellanrum...
ca: 6 månader gamla... (köpta samtidigt)
och polarens dog direkt första gången han skulle starta sin nybyggda dator...
och under dom 6 månader nätagget funka för mej så va inte inte så stabila volter heller....
Edit: såg sen att det va Corsair TWIN2X 8500C5 dom lär du klara dej grymt bra med...
men är nästan onödigt då du har multi på 9 då kommer du inte utnyttja
dom minnena till fullo... du skulle klara dej bra på dom billigare minnena
1 Guest(s)