January 19, 2002
Någon vecka efter det att jag installerat en ny processorfläkt så började datorn att strejka. det tog ett antal försök att starta den. Så småningom så lyckades jag inte starta den alls. Allting startade, men pipet som betonar att systemet gått igång felfritt pep inte. Efter ett antal försök att starta den blev det annorlunda, då startade fläktarna, ett långt pip, sedan så slås den av.
Och där är jag nu.
När jag försökt hitta felet så har jag bland annat tagit ut graikkortet, då blir det ingen skillnad.
Tagit ut minnet, då registreras det och systemet skickar ut några pip för att visa det.
Har nu även tagit ut alla oväsentliga delar, men ingen skillnad har hänt för det.
Vad kan det vara för fel?
Jag kör en Athlon 1400mhz, så den blev rätt varm, tror den låg på 55grader full load.
July 18, 2001
55C fullload på en 1400 är väl inte så högt, kanske rekommenderat å ha lägre men den kan knappast brännas om den låg(ligger) på 55c..
Glömde å säga att jag har varit uppe i 70C med min Athlon 1200 ett XXXantal ggr...
[ Detta Inlägg ändrades av: p3t3r den 2002-01-21 21:04 ]
June 11, 2001
On 2002-01-20 11:44, p3t3r wrote:
55C fullload på en 1400 är väl inte så högt, kanske rekommenderat å ha lägre men den kan knappast brännas om den låg(ligger) på 55c..Glömde å säga att jag har varit uppe i 70C med min Athlon 1200 ett XXXantal ggr...
The truth is out there![ Detta Inlägg ändrades av: p3t3r den 2002-01-21 21:04 ]
Förstår att din processor har blit varm ett XXX antalt gånger. Gillar den att titta på bilder förresten? 😛
1 Guest(s)