August 22, 2005
När jag sätter på datorn bootar den ej, den sätts igång men det kommer inget på monitorn och skrivbordet sätts ej igång. Efter att man fifflat lite så sätts den till slut igång, men problemet fortsätter varje gång man stänger av den och sen på.
Problemet startade när jag installerade ASPI drivers för att få cdrwin att funka, har tagit bort det nu troligtvis men det kanske finns kvar någonstans och skräpar.
Någon somvet vad man kan göra?
February 24, 2002
Poblem med grafikkortet hör jag. Om du får igång datorn i felsäkert läge så avinstallera grafikkortet (ta bort alla drivisar till det också). Sen kan det fungera som det ska om inte ditt kort är trasigt. Det märker du om samma problem uppstår när du har stängt av datorn och brutit strömen. bröva med ett annat grafikkort om det fungerar som det ska, då är det ju bara att köpa ett nytt. Det kan ju också vara så att du har en gammal skärm och att ditt kort vill köra den i högre frekvens en vad den tål, därav svart skärm. Frågan är nu om din dator startar men du inte ser något, alltså jobbar hårddisken som om den var igång. Lycka till.
2 Guest(s)