Datorn död vid uppstart|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Datorn död vid uppstart
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 19, 2005 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en AMD64 3000+, med MSI K8N Neo,512mb(no name),ati 9600 och 2 st 80gb diskar.

Datorn är helt död,helt svart skätm, när man startar den så spinner inget igång(varken CD eller diskarna), datorn tjuter var 5:te sekund. Har kollat i manualen och där står det inget.

Har clearat CMOS utan resultat, har även kopplat bort floppyn och cdromen, ingen skillnad.

Datorn har fungreat förut men så började den tjuta en kväll och sen dess har det varit såhär. Någon som vet vad det är för fel? Kan det vara grafikkortet?(troligtvis är det väl det) Ska testa byta det lite senare.

Katla
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
966044
October 19, 2005 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Låter som ett problem jag haft en gång på min gamla dator. Jag hade tagit ut minnesstickan för att se vad det var för något och efter jag satt dit den igen och starta om datorn så blev det som du beskrev. Felet va att jag inte hade fått dit minnet ordentligt, ena sidan va inte ordentligt intryckt. Om du inte varit inne och "pillat" i datorn så har jag ingen aning om vad det kan vara.

Lycka till.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
967213
October 21, 2005 - 11:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Katla wrote: Låter som ett problem jag haft en gång på min gamla dator. Jag hade tagit ut minnesstickan för att se vad det var för något och efter jag satt dit den igen och starta om datorn så blev det som du beskrev. Felet va att jag inte hade fått dit minnet ordentligt, ena sidan va inte ordentligt intryckt. Om du inte varit inne och "pillat" i datorn så har jag ingen aning om vad det kan vara.

Lycka till.

Tack för den, mycket riktigt var det minnet det var fel på.

Konstigt kan man tycka, ett TwinMOS minne.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 39
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL