September 5, 2001
Har en AMD64 3000+, med MSI K8N Neo,512mb(no name),ati 9600 och 2 st 80gb diskar.
Datorn är helt död,helt svart skätm, när man startar den så spinner inget igång(varken CD eller diskarna), datorn tjuter var 5:te sekund. Har kollat i manualen och där står det inget.
Har clearat CMOS utan resultat, har även kopplat bort floppyn och cdromen, ingen skillnad.
Datorn har fungreat förut men så började den tjuta en kväll och sen dess har det varit såhär. Någon som vet vad det är för fel? Kan det vara grafikkortet?(troligtvis är det väl det) Ska testa byta det lite senare.
October 10, 2005
Låter som ett problem jag haft en gång på min gamla dator. Jag hade tagit ut minnesstickan för att se vad det var för något och efter jag satt dit den igen och starta om datorn så blev det som du beskrev. Felet va att jag inte hade fått dit minnet ordentligt, ena sidan va inte ordentligt intryckt. Om du inte varit inne och "pillat" i datorn så har jag ingen aning om vad det kan vara.
Lycka till.
September 5, 2001
Katla wrote: Låter som ett problem jag haft en gång på min gamla dator. Jag hade tagit ut minnesstickan för att se vad det var för något och efter jag satt dit den igen och starta om datorn så blev det som du beskrev. Felet va att jag inte hade fått dit minnet ordentligt, ena sidan va inte ordentligt intryckt. Om du inte varit inne och "pillat" i datorn så har jag ingen aning om vad det kan vara.
Lycka till.
Tack för den, mycket riktigt var det minnet det var fel på.
Konstigt kan man tycka, ett TwinMOS minne.
1 Guest(s)