November 23, 2005
Har haft en del problem med datorn sedan igår.. då och då fryser skärmen till eller svartnar ut helt... och sedan dör hela datorn. Detta händer under normal användning med mer eller mindre jämna mellanrum..
Ibland får jag blåskärmar istället med meddelanden som liknar detta:
[Image Can Not Be Found]
Kan detta bero på att jag precis installerat en ny skärm (samsung 223BW)? (jag vill minnas att den gammla skärmen hade samma symtom innan jag bytte..) Måste man installera skärmen via mjukvara?
Felsökning som är gjord:
Datorn är rengjord och alla kablar sitter i som de skall.
Kylningen är det inget fel på.
Minnerna funkar bra.
Inga brända kretsar lr synliga skador.
Nya drivrutiner till grafikkortet är installerade.
Har ni tips, ideer eller frågor så SKRIV!!! :O pallar inte sånthär.
August 17, 2005
Tror inte det är skärmen.
Det står ju på blåskärmen att det är filen ati2dvag som orsakat en loop. Alltså är det förmodligen något fel med grafikdrivrutinerna. Kör drivercleaner och installera senaste drivrutinerna på nytt efter det. Sök på google efter ati2dvag där står massor!
October 9, 2002
November 23, 2005
Pulka wrote: Fick liknande blåskärmar förut, bytte till ett annat grafikkort och det var fint ett tag. men sen börja det igen. den gången bytte jag till ett annat nätaggregat och sen dess har det fungerat fint. Har du ett övers så kan det kanske vara ide att pröva.
Är det änns teoretiskt möjligt att nätagget är boven? 😮
November 23, 2005
July 18, 2003
sir_thomson wrote: [quote=Pulka]Fick liknande blåskärmar förut, bytte till ett annat grafikkort och det var fint ett tag. men sen börja det igen. den gången bytte jag till ett annat nätaggregat och sen dess har det fungerat fint. Har du ett övers så kan det kanske vara ide att pröva.
Är det änns teoretiskt möjligt att nätagget är boven? 😮
otillräcklig spänning kan skapa dom mest konstiga fel
November 23, 2005
November 23, 2005
sir_thomson wrote: Satan oxå... inget verkar juh funka. Enligt vissa källor har problemet funnits i över 4 år utan att någon kommit på en lösning...
Om jag nu skall köpa mig runt problemet... vad är det då som skall bytas ut?
Grafikkortet?
Moderkortet?
xxxxxxxxxx?
Prova med ett kraftigare nättagg, fick liknande fel med min rigg tidigare när jag klockade upp CPU/GPU (Allt default fungerade, också ett Hiper fast 460watt) .. Numera har jag ett Hiper 580watt, och allt fungerar bra.
Är helt inne på att det var agget som gav för lite, alternativt voltpeakar till grafikkortet.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2004
Verkar som du har precis likadant problem som jag!? :-k
http://img98.imageshack.us/img.....151cb3.jpg
Har själv provat alla slags lösningar men inte lyckats lösa problemet. Själv har jag ny dator och Zalman 600W nätagg. Börjar nästan misstänka att grafikkortet är kaputt. (?) 🙄
July 9, 2006
June 19, 2007
sir_thomson wrote: Har haft en del problem med datorn sedan igår.. då och då fryser skärmen till eller svartnar ut helt... och sedan dör hela datorn. Detta händer under normal användning med mer eller mindre jämna mellanrum..
Ibland får jag blåskärmar istället med meddelanden som liknar detta:
[Image Can Not Be Found]
Kan detta bero på att jag precis installerat en ny skärm (samsung 223BW)? (jag vill minnas att den gammla skärmen hade samma symtom innan jag bytte..) Måste man installera skärmen via mjukvara?
Felsökning som är gjord:
Datorn är rengjord och alla kablar sitter i som de skall.
Kylningen är det inget fel på.
Minnerna funkar bra.
Inga brända kretsar lr synliga skador.
Nya drivrutiner till grafikkortet är installerade.Har ni tips, ideer eller frågor så SKRIV!!! :O pallar inte sånthär.
Samma skit för mig, har en HD2900XT, så fort jag bara klockar kortet med 10Mhz och sätter på te.x Crysis demot så kraschar hela skiten och det är något med ati32.dll filen den har problem eller vad det var.
November 23, 2005
Nu har det gått nån vecka utan att datorn krånglat... Det känns nästan som min dator får vinterkräksjukan varje år.. det är inte första gången den bråkar för att sedan mer eller mindre mirakulöst Auto-heala..
Jag har iof bytt ut filen mot en likadan... kanske var det det som hjälpte... för er andra kan jag bara rekomendera att göra samma sak.
1 Guest(s)