January 19, 2002
Har en AMD XP 1700+, 256DDR, Seagate Barracuda IV 40gb 7200rpm, Hercules 3d prophet II Titanium 64mb DDR Tv-out. Kör under windows 2000.
Saken är den. När jag t ex spelar counterstrike / jediknight 2 eller något annat 3d spel. (openGL) Så hänger sig datorn efter en stund. Vissa gånger kan datorn palla några timmar, runt 2-3, men ibland bara 10-20min. Bilden fryser och datorn måste rebootas. Har testat alla olika slags drivers. Både hercules nya och detonators nya / gamla. Installerat 4in1 drivers. Kollat IRQ portar osv.
Vad är fel ?!!?...
(Ger er en chans att komma med förslag, NH forumet är ju jävligt bra när man har probs osv. Kan ialf säga det att jag även skrivit till hercules och komplett där jag köpte grejjerna. Väntar fortf på svar.)
January 6, 2002
Du har samma problem som jag hade innan...
Allting löste sig när jag lade in detonator 28.32, trodde jag fått ett trasigt grafikkort.
Så testa vidare med olika detonators tills du hittar en som är stabil på ditt system.
En gyllene regel när det gäller att flasha BIOS el Firmware: Har du inget problem som det står är fixat i en nyare BIOS release så, FLASHA INTE!!!
Man kan få nya problem istället: been there, done that...
har msi-6380 v2
xp1600
gf2pro
1 Guest(s)