March 22, 2008
Hejhej alla
har en datorn som jag försöker installera om windows på, eftersom skaffat nytt moderkort och cpu.
har tre olika hdd's, alla ger mig samma resultat.
ungefär runt 37-34 min kvar på installen så stannar ALLT på skärmen, inget händer.
har prövat dra ut och köra en hdd åt gången utan resultat,
jag har nu märkt att vad jag än gör så fryser allt efter ungefär 5min :S har inte den blekaste va de kan vara.
jag har kört memtest, datorn fryser efter ett tag där också.
Jag har prövat minnena i olika slots på moderkortet, men inget funkar.
några förslsag?
kör med följande:
2.3ghz core 2 duo
gigabyte ga-p35 moderkort
8600GT 256mb
3st HDDs
2st 250gb SATA
1st IDE 200GB
March 22, 2008
Xuestor wrote: testat med andra minnen? eftersom den fryser under memtest så kanske det helt enkelt är dom det är fel på?
men snälla läs vad jag skriver fullt ut.
jag har sagt det att datorn fryser vad jag än gör, under memtest, install av windows, va som hellst.
nätagget funkar bra, prövat i annan dator.
January 22, 2004
Och du kanske ska börja läsa vad ANDRA skriver.. de försöker ju hjälpa dig här och du svarar spydigt och otrevligt och får det att låta som att alla är dumma i huvet.. chilla om du vill ha hjälp.
Enda gångerna jag har stött på liknande problem var när grafikkortet hade defekt fläkt och gick varm mitt under windows-installation och en annan gång när minna RAM-minnen va dåliga.
Prova och byt ut komponenter tills det funkar.. enda sättet man verkligen kan få reda på vad det är för fel. Nu har du iaf nåt att gå på.
PS. Denna tråd kanske skulle ha passat bättre i forumdelen "Felsökning" också.. DS.
1 Guest(s)