July 18, 2005
Har nyss köpt ett ati 4890.. formaterade även om datorn och installade windows 7. Nu när som helst så fryser datamusen fast och ingenting går att göra.. fastän jag bara på surfar på internet, kollade då hur varmt grafikkortet var , det var kring 60 grader.. så jag provade dra upp fläkten manuellt så nu ligger grafikkortet på 42 grader idle.. den fryser FORTfarande inom 15 minuter efter jag startat om datorn, vad kan vara felet?! 🙁
January 9, 2004
Det är troligtvis inte överhettning. Dina temps är helt ok och hade det vart värme så skulle kortet krascha efter längre tid efter att du ökat fläkthastigheten.
Jag skulle rekommendera att du testar ditt nya grafikkort i en annan dator eller testar ett annat grafikkort i din dator. Om felet följer med grafikkortet så är det hårdvarufel och bara att skicka tillbaka.
March 13, 2011
Vad ser du i enhetshanteraren? Har du några fråge eller utropstecken här? Om det är så är det ju drivrutiner du bör titta på. En annan sak med temp. Är ditt grafikkort 60 grader efter att du startat om datorn kan det bero på överhettning och då kanske du skulle kolla att det inte saknas en extra strömsladd till kortet. Oftast kan du inte boota om du glömmer den extra sladden till fläkten men jag har sett några som kan boota ändå och har alltså inte full kylning.
1 Guest(s)