April 10, 2001
Sitter och pillar med sonens dator. P3 450 med ett ati rage32Mb AGP, soundblaster128 på ett kort från en ibm burk, vet ej modell. minnen är 2 st Pc100 stickor på tillsammans 196Mb.
Allting har fungerat med denna config i ca ett år. men sen började den hänga sig i tid och otid. fick för mig att det kunde va de gammla diskarna som bråkade, så jag slängde in en sprillans 30Gb ibm, men det gjorde ingen skillnad.
Jag tog då ut nätagget och bytte mot ett identiskt. tyckte att det fungerade tills det var dax att sätta grabben framför burken, då hänger sig skiten igen.
Det spelar ingen roll vilket OS jag kör, har provat allt från 98 till XP senast fick jag då i ME som jag kör nu. Hängningarna kommer tex i en installation av OS typ när man kör den "blåa" delen av w2k/xp eller i vanliga på 98 eller me, men nu så är det precis efter att windows laddats färdigt så tar det ca 5-10 sekunder sen hänger det sig.
kan inte köra ctrl-alt-del, inget bara dra av strömmen manuellt. Och detta händer VARJE gång jag startar datorn nu. dock verkar det som att om datorn stått avslagen en längre stund så tar det kanske några sekunder längre innan det hänger sig.
Nån som har nån aning om vad som kan vara fel?? Skall man drista sig till att tro att det är mobot som håller på att säga upp sig?
kan tillägga att jag har fläktar på båda sidor av processorn och en till som ligger för tillfället ovanpå och kyler nätagget.
1 Guest(s)