December 29, 2001
Har ett jäkligt mysko problem. Min hårddisk kraschade för en vecka sen. Jag skaffade en ny och installerade win2000 på den (som jag alltid haft). Men den hänger sig HELA JÄVLA tiden. Så fort den får tänka liiite mer än normalt (ICQ ett bra program för det) så fryser bilden, jag kan dock röra musen, men om jag försöker klicka med den så fryser muspekarn samt att PC-speakern piper till. Vad är fel? Den funkade perfekt innan hårddiskkraschen.
När jag var inne i BIOsen och kollade temperaturen så låg den först på 25-30 C (den arbetade inte ett sketa, bara stod still i BIOsen). Sen ökade den sakta men säkert: 30-40 C, 40-50 C. Den var ett tag uppe o vände på 59 C på en icke arbetande dator (!!!!). Kan det ha något med detta o göra??? CPUns Core Voltage är rätt så ostabil, den ligger o pendlar mellan 1.65 - 1.77 hela tiden.
Jag undrar om jag kom åt något när jag monterade hårddisken, jag tvingade lyfta bort hela moderkortet för att komma åt.
Jag har:
Kollat så att varken fläkten eller kylflensen sitter snett.
Flashat BIOSen.
Formatterat datorn
Vad ska jag göra?
Är tacksam för alla svar och funderingar!!
Lite info:
PIII 1000 Mhz
Elitegroup B6Bap-me motherboard
Seagate 40GB (hade Fujitsu 30GB innan)
256 SDRAM
Hercules 3D Prophet (Geforce 2 MX)
Win 2000
// en konfunderad datoranvändare
December 29, 2001
December 29, 2001
Jag testade en polares Nät Agg. Då funkade den perfekt, tempen var lägre och strömförsörjningen till CPUn var lite stabilare.
Detta kan ju ha kraschat min hårddisk, det vet jag inte. Annars har Nät agget och HDn pajjat nästan exakt samtidigt. Verkar ju liite mysko...
2 Guest(s)