November 9, 2001
min nya dator e lite konstig den får för sig att hänga sig lite då och då men häromdan så brännde jag en skiva och då hängde den sig men han fortsatte att bränna skivan och sen så tog jag ut skivan sen när brännaren var klar och skiva var ok och färdigbränd... datorn hängde sig på 50% av skivan... humm hur kan han bränna klart en skiva när datorn har hängt sig... jag har försökt spela en massa spel också men dom mesta går inte att starta och en del går attt starta men hänger sig efter ett tag... det enda spelet som går att spela som jag har testat e stronghold... jag har windows2000 kan operativsystemet som felet ligger i???
November 9, 2001
On 2002-03-06 19:18, eesa wrote:
Hej.Vad jag hört så beror 90% på alla
på minneskonfiguration och liknande,,prova
å ändra i bios angående busshastigheter
i systemet,,kan hjälpa,,CPU:n och system-
bussen måste vara relativt synkrona dvs:
gå i samma takt.
hur ska man göra det då kan du ge mer exakta instrutioner hur man ska göra jag fattade inte riktigt...
February 22, 2002
On 2002-03-07 20:42, Moneyman_X wrote:
On 2002-03-06 19:18, eesa wrote:
Hej.Vad jag hört så beror 90% på alla
på minneskonfiguration och liknande,,prova
å ändra i bios angående busshastigheter
i systemet,,kan hjälpa,,CPU:n och system-
bussen måste vara relativt synkrona dvs:
gå i samma takt.hur ska man göra det då kan du ge mer exakta instrutioner hur man ska göra jag fattade inte riktigt...
Hej.Leta efter ditt moderkort manual, finns
säkert o hitta på nätet,det brukar stå hur man gör.Jag tror att du ska ändra en jumper
och sen gå in i BIOS,sen när du har hittat
din busshastighet så står det multiplikation
eller liknande bredvid hastigheten,prova att
ändra gångertalen,för det är nämligen gånger
talen man ändrar hasstigheten med.Men försök
att hitta manualen först och att skriva upp
konfigurationen innan du börjar pilla.
Lycka till.MVH:eesa
November 9, 2001
multiplern står redan på max och jag har även försökt att sätta den på ett mindre antal och det funkade inte heller... och grafikkortet kan man även ställa om mellan 2x och 4x jag har testat båda det funkade inte heller... ska jag testa ett annat graffe??? kan det vara problemet att han inte gillar graffet??? men jag ska testa byta operativsystem och se om det löser problemet...
1 Guest(s)