March 13, 2004
När jag ska spela spel så hänger sig datorn precis när ett spel har startats. Bilden fastnar och det blir massa konstiga mönster o shit.
Sen så kan datorn bara starta om sig ibland och så står det att en fil saknas för att starta datorn. Kommer inte ihåg va filen heter men det är nåt med windows root tror jag.
Var i en datorbutikeo frågade igår och dom sa att det nog inte var nätagget som jag trodde.
Nån som har en aning eller vet nåt bra testporgram som ja kan prova?
March 10, 2003
Nja.. du kan ladda ner http://www.ultimatebootcd.com och verktyget finns på den skivan.
Inte så många som har diskettstation nu för tiden.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
February 17, 2004
chalaha wrote: När jag ska spela spel så hänger sig datorn precis när ett spel har startats. Bilden fastnar och det blir massa konstiga mönster o shit.
Sen så kan datorn bara starta om sig ibland och så står det att en fil saknas för att starta datorn. Kommer inte ihåg va filen heter men det är nåt med windows root tror jag.Var i en datorbutikeo frågade igår och dom sa att det nog inte var nätagget som jag trodde.
Men låter som det kan vara nåt strul med graffet. Överklockar du något, vilket kan leda till att datorn blir på riktigt dåligt humör :roll:.
/Dani
March 13, 2004
Dani wrote: [quote=chalaha]När jag ska spela spel så hänger sig datorn precis när ett spel har startats. Bilden fastnar och det blir massa konstiga mönster o shit.
Sen så kan datorn bara starta om sig ibland och så står det att en fil saknas för att starta datorn. Kommer inte ihåg va filen heter men det är nåt med windows root tror jag.Var i en datorbutikeo frågade igår och dom sa att det nog inte var nätagget som jag trodde.
Men låter som det kan vara nåt strul med graffet. Överklockar du något, vilket kan leda till att datorn blir på riktigt dåligt humör :roll:.
/Dani
Nopp jag har inte clockat nåt.
MM kan ju testa att äka volten, kan ju säga att jag har 2 nya minnen samt 2 äldre minnen i burken.
March 13, 2004
Nu kom det även upp en bluescreen beskrev nåt om en fil som orsakade ett problem, filnamnet är: ati2dvag
Då antar jag att det är grafikortet som utgör något problem.
Ska testa att installera om drivrutinerna, men annars, är det kortet som är trasigt då?
Sen så kan man även välja om man vill köra NTSC eller PAL på grafikkortet. Har testat båda men jag vet inte vad som är default typ.
November 20, 2005
chalaha wrote: Nu kom det även upp en bluescreen beskrev nåt om en fil som orsakade ett problem, filnamnet är: ati2dvag
Ska testa att installera om drivrutinerna, men annars, är det kortet som är trasigt då?Sen så kan man även välja om man vill köra NTSC eller PAL på grafikkortet. Har testat båda men jag vet inte vad som är default typ.
Är det ett ati-kort (eller annat också, om du har fel drivrutiner) du kör så är det ju troligt att det är strul med drivrutinerna. Testa att ladda ner 'driver cleaner' och ta bort drivrutinerna till ditt grafikkort, sen hittar du dom senaste passande till ditt kort och laddar ner dom istället..
March 13, 2004
russin wrote: [quote=chalaha]Nu kom det även upp en bluescreen beskrev nåt om en fil som orsakade ett problem, filnamnet är: ati2dvag
Ska testa att installera om drivrutinerna, men annars, är det kortet som är trasigt då?Sen så kan man även välja om man vill köra NTSC eller PAL på grafikkortet. Har testat båda men jag vet inte vad som är default typ.
Är det ett ati-kort (eller annat också, om du har fel drivrutiner) du kör så är det ju troligt att det är strul med drivrutinerna. Testa att ladda ner 'driver cleaner' och ta bort drivrutinerna till ditt grafikkort, sen hittar du dom senaste passande till ditt kort och laddar ner dom istället..
Jo jag kan ju testa det men har en känsla av att det icke kommer funka då jag har formaterat om flera gånger och då tycker man att gamla drivisar borde försvinna.
March 13, 2004
nu hände en grej. datorn dog och jag fick typ inte liv i den igen.
då tog jag molexen från dvd:n och satte direkt in i graffet och nu går det till och med starta ett spel. förut fick den ström från en molex som gick genom nåt annat tror jag.
alltså är det agget som är kasst eller hur?
1 Guest(s)