March 21, 2002
Min dator hänge sig hela tiden när jag spelar. Det händer enbart när jag spelar.. ljudet börjar köra en slinga på den senaste sekunden och jag får reseta datorn vilket är väldigt irriterande när det händer mitt i matcher och pcw's i CS.
Hoppas nån kan hjälpa mig med detta!
Mainboard: Soltech KT333
CPU: AMD AthlonXP 1800
MB Ram: 256 333MHz DDR
Gfx card: Geforce 2 Ti 64DDR
Soundcard: Creative SB Live
Monitor: 15
Mouse: Microsoft Xplorer 3.0
Mousepad: Func Surface 1030
Resolution in CS: 800x600
Connection: 10MBit
June 29, 2002
Säger bara en sak: förbättra kylningen (främst av cpu men osså Gpu' n)
:bok:
Min dator hängde sig hela tiden,främst när den jobbade mkt och det var varmt i rummet, ibland stängdes den direkt pga av att "prollen"(AMD XP) var het som en bakugn... he he..
Sedan bytte jag kylare till processorn till en bra och tyst kylare, nu går min dator så stabilt som är möjligt (ovbrutet i
flera veckor nu)och detta är det bästa du kan göra. Och även om det mot förmodan inte skulle avhjälpa felet så är bra kylning aldrig fel, du förlänger ju komponenetens livslängd och minimerar riskerna för instabilitet och dessutom ökar överklockningsmöjlighterna. Kylning är alltid bra! 😀
October 1, 2001
jag har haft stora erfarenheter av att datorn fryser sig när jag spelat!
har haft ett asus a7v133 och ett abit kt7a.
senast uppgraderade jag med nytt mobo för att mina mobon har blivit fuckade...men iaf..QDi mobo (kt133) ny hd (80gb) och gf4 ti4200 128mb..
nu vet jag rätt säkert vart felet ligger när datorn fryser sig och ljudet loopar från sista sekunden.
Nu har det hänt igen..trodde det kanske va 4in1 drivarna men nu är jag ganska säker på att sb live kortet krånglar...pga att jag ägt 2st mobon tidagare och samma fel uppstår! När jag spelar.....
Har kunnat spela q3 nu på senaste men när jag installerade serious sam så fräs datorn vid intro filmen....kände igen detta då.
Ska man slänga ut sitt sb live..av värdet 400:- o sätta in ett annat...vilket kan va mest värt då isf....och varför ska datorn hänga sig vid 3d spel...har hänt när jag kollat på film men endast med tidigare mobon..
vad ska man göra??!! varför CEPA??alltid skare va nåt!lägger ut tusenlappar och antar att det funkar men så händet det igen...pga fucking SBlive...??!! 👿 😮
hjäälp!vafaan..jag e inte den enda som har detta prob!!!
(taisol socket kylning,öppet chassi!
tbird 1.4,256ram,gf4 4200)
July 19, 2002
jag läste nånstans (vet inte var) att via chip, sb ljudkort, amd cpu:er och nvidia grafikkort inte passa bra ihop vilket kunde leda till ostabil dator....
det va därför jag inte skaffa ett sb ljudkort utan ett Hercules Muse XL (reklam ) och det har funka bra med g2 kortet...
2 Guest(s)