Datorn hänger sig ständigt|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Datorn hänger sig ständigt
Gemi
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 29, 2002 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Min dator hänge sig hela tiden när jag spelar. Det händer enbart när jag spelar.. ljudet börjar köra en slinga på den senaste sekunden och jag får reseta datorn vilket är väldigt irriterande när det händer mitt i matcher och pcw's i CS.

Hoppas nån kan hjälpa mig med detta!

Mainboard: Soltech KT333
CPU: AMD AthlonXP 1800
MB Ram: 256 333MHz DDR
Gfx card: Geforce 2 Ti 64DDR
Soundcard: Creative SB Live
Monitor: 15
Mouse: Microsoft Xplorer 3.0
Mousepad: Func Surface 1030
Resolution in CS: 800x600
Connection: 10MBit

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
187815
July 29, 2002 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad ligger tempen på? & testa att ta ut nätkort & ljudkort dom kanske orsakar någon konflick i datorn kikat på det?

=JoNaZ=
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1010
187857
July 29, 2002 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

det händer mig oxå lite då och då... tror det beror på värme, för det händer bara när det är över 30 grader ute och då mycket varmare inne... det händer oxå bara när jag spelat länge.. så att processorn hunnit bli riktigt varm..

shunt
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
188110
July 30, 2002 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Säger bara en sak: förbättra kylningen (främst av cpu men osså Gpu' n)
:bok:
Min dator hängde sig hela tiden,främst när den jobbade mkt och det var varmt i rummet, ibland stängdes den direkt pga av att "prollen"(AMD XP) var het som en bakugn... he he.. wink

Sedan bytte jag kylare till processorn till en bra och tyst kylare, nu går min dator så stabilt som är möjligt (ovbrutet i
flera veckor nu)och detta är det bästa du kan göra. Och även om det mot förmodan inte skulle avhjälpa felet så är bra kylning aldrig fel, du förlänger ju komponenetens livslängd och minimerar riskerna för instabilitet och dessutom ökar överklockningsmöjlighterna. Kylning är alltid bra! 😀

YemanCool
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1301
188408
July 30, 2002 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker nog du borde satsa på kylning till ditt chipset. De är inte omöjligt att du drabbats av den mycket irriterande infinite loop buggen.

pjewk
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 38
188977
August 1, 2002 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har haft stora erfarenheter av att datorn fryser sig när jag spelat!
har haft ett asus a7v133 och ett abit kt7a.
senast uppgraderade jag med nytt mobo för att mina mobon har blivit fuckade...men iaf..QDi mobo (kt133) ny hd (80gb) och gf4 ti4200 128mb..
nu vet jag rätt säkert vart felet ligger när datorn fryser sig och ljudet loopar från sista sekunden.
Nu har det hänt igen..trodde det kanske va 4in1 drivarna men nu är jag ganska säker på att sb live kortet krånglar...pga att jag ägt 2st mobon tidagare och samma fel uppstår! När jag spelar.....

Har kunnat spela q3 nu på senaste men när jag installerade serious sam så fräs datorn vid intro filmen....kände igen detta då.

Ska man slänga ut sitt sb live..av värdet 400:- o sätta in ett annat...vilket kan va mest värt då isf....och varför ska datorn hänga sig vid 3d spel...har hänt när jag kollat på film men endast med tidigare mobon..
vad ska man göra??!! varför CEPA??alltid skare va nåt!lägger ut tusenlappar och antar att det funkar men så händet det igen...pga fucking SBlive...??!! 👿 😮

hjäälp!vafaan..jag e inte den enda som har detta prob!!!

(taisol socket kylning,öppet chassi!
tbird 1.4,256ram,gf4 4200) laugh

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
189040
August 1, 2002 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

jag läste nånstans (vet inte var) att via chip, sb ljudkort, amd cpu:er och nvidia grafikkort inte passa bra ihop vilket kunde leda till ostabil dator....

det va därför jag inte skaffa ett sb ljudkort utan ett Hercules Muse XL (reklam laugh ) och det har funka bra med g2 kortet...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 116
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL