February 28, 2002
Min dator beter sig väldigt underligt. Helt utan förvarning kan den huxflux bara säcka ihop och stänga av sig själv. Sedan när man ska försöka slå på den igen så är alla statuslampor på moderkortet helt röda, dvs ingen kontakt med BIOS eller processor eller nånting, det är bara fläkten som går igång. Låter man den sen stå i nån timme och provar att slå på den igen så går den igång som om ingenting har hänt! En kompis till mig trodde att det kunde vara fel på nätaggregatet. Kan det hjälpa att byta det?
February 24, 2002
Jag tror att ditt modetkort håller på att ge upp en vän till mig hadde liknande problem. Nu är den delvis helt död. Han hadde svårigheter att starta den, brukande gå igång efter tre fyra försök. Han hadde en AMD 1200 athlon "Micro-star MSI k7t turbo" tror jag det var.
February 28, 2002
February 1, 2002
så blir det för mig när jag har höjjt fsb;n för mycket.. men problemet försvinner när vrider ner den... men jag tror inte det är tempen.. jag har 5st 80mm i datorn och processorn ligger i 34grader.. men kan stängas av även fast jag inte ens sitter vid datorn..
testa att vrida ner den o kolla om det blir bättre!
September 8, 2001
On 2002-03-04 14:26, eesa wrote:
Problemet är att din CPU blir för varm,,,
AMD processorer har nämligen ingen temp-vakt
medan Intel har det.Har flera bekanta som har haft samma problem,,prova med att
"underklocka" den först plus sänka volten lite.
Amd xp cpuerna har juh temp sensor, iof inte många mobos som stöder det men det finns iaf...
Carlos Oliveira: Cpun verkar juh vilja kyla av sig lite innan den går igång igen.
Har du kollat hur varm den är?
Har du tagit bort kylflänsen och kollat om den har ordentligt med pasta?
Om inte det hjälper så kanske det är mobot som många säger.
February 28, 2002
February 22, 2002
On 2002-03-04 18:30, Carlos Oliveira wrote:
Jag tackar ödmjukast för råden. Några frågor bara:
Vad är fsb?
Hur sänker man volten?
Hur underklockar man?Finns det nånstans där man kan hitta svar på ovanstående frågor så vore det kanon.
Titta i din moderkortsmanual hur du gör,annars ta reda på vad du har för grejer och gå ut på dess hemsida,brukar alltid finnas beskrivning hur man gör.
February 22, 2002
On 2002-03-04 18:53, eesa wrote:
On 2002-03-04 18:30, Carlos Oliveira wrote:
Jag tackar ödmjukast för råden. Några frågor bara:
Vad är fsb?
Hur sänker man volten?
Hur underklockar man?Finns det nånstans där man kan hitta svar på ovanstående frågor så vore det kanon.
Titta i din moderkortsmanual hur du gör,annars ta reda på vad du har för grejer och gå ut på dess hemsida,brukar alltid finnas beskrivning hur man gör.
FSB=front side bus.Detta är hastigheten som ditt chipset arbetar i.Detta skall multipliceras så att det överensstämmer med din systembusshastighet dvs,vägen ut från
CPU:n så att det inte bildas flaskhalsar på vägen,,,så som det ser ut i Stockholmstrafiken.MVH:eesa
2 Guest(s)