March 9, 2007
Tjena gott folk, fått probs med datorn..... frös o hade sig innan, kvittade om jag spelade eller bara surfade. Gjorde en nyinstallation av windows, fick BSOD under installationen. Testade igen o det funkade bra, gick att installera ett par spel, msn, ts o lite annat. Nu startar datorn om sig själv, får bsod. Får detta felmeddelandet:
http://support.microsoft.com/?.....bid=329284
STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151)
Är det processorn som e kass? Inga höga temps, aldrig haft, kört seatools för att kolla diskarna o inga fel där, kört 700% på minnena i dual channel o inga fel där heller.....
*edit* Kört helt oklockat sen ett tag tebax.
Har ni några tips om hur jag kan felsöka mer?
May 14, 2007
April 29, 2003
Nu har jag inte tittat upp felmeddelandet, men så fort jag såg
STOP : följt av massa roliga siffror så måste jag skiva min lilla BSOD-story
Jag började ju felsöka i vanlig ordning..
CPU blir inte för varm, okey, vi går över till minnet, nja.. har rätt V och inget tyder på att minnet ska vara fel, körde memtest och den hittar inget fel.
vidare till grafikkortet, nja.. nyaste drivisarna och vissa spel fungerar felfritt, andra krashar efter en stund.
efter att jag kollat och dubbelkollat allt och fortfarande får BSOD så blir jag lite smått förbannad...
sen visar det sig att lösningen på mitt problem är det totalt sunkiga ljudkortet som tydligen inte fungerar med vissa spel.
Disablar jag hårdvaruacceleration på ljudkortet (start-kör-dxdiag) så fungerar alla spel klockrent och har inte haft en bsod sedan dess,
2 Guest(s)