January 10, 2005
de e inte så att du glömt att installera codec?
February 17, 2004
Har inte så stor erfarenhet av sådana här problem, min dator är alltid snabb som vinden 🙂 . Känns ju inte spontant som ett hårdvarufel direkt. Det jag har råkat ut för när datorn blivit psyko tillbax i tiden, då blev den hur seg som helst. Men då formatterade jag disken och så blev den som vanligt igen.
Mitt tips:
1 Formattera hårddisken (du behöver inte formattera alla enheter, ta WIn enheten)
2 Installera ENDAST ett program som du vet att du har problem med, t ex mediaplayer o kör en film
3 se ifall det segar sig
4 Om det fortfarande segar sig, är det ju någon inställning eller fel på hårdvara
Lokalisera felet, dvs inom vilket område segar det sig. Film och spel är troligtvis graffet, program odl är minnena, du förstår principen....
Fråga experterna hur du bäst lokaliserar fel på hårdvaran, har själv inte så bra koll på det.
Lycka till!
/Dani
May 6, 2005
Jalle64 wrote: Hur ser din dator ut mer specifikt, det enda du nämnt är minnena? 😛 😕
CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4 Ghz Socket 939
Minne: rsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs
GPU: PCI-expresskort typ GeForce 6800 något något...
Moderkort: Asus A8N-SLi premium, med coolingpipe
HDD: 3x400 GB WD Sata <-- RAID0, 1x200 GB WD Sata <-- windows btw, lagget har försvunnit. Det bara försvann? :S Tack för all hjälp iaf!
May 6, 2005
Hahaha!!!
Vet ni vad det var som skapade lagget? Jag kom fram till det alldeles nu.
Det var speedfan! Det program jag använder för att ha koll på temp etc.
Konstigt eller? Undra vad i Speedfan som får min dator att lagga.
Någon som vet något annat tempövervakningsprogram + fläktstyrning?
November 4, 2003
Motherboard Monitor
http://mbm.livewiredev.com/
June 11, 2001
TopNotch wrote: Hahaha!!!
Vet ni vad det var som skapade lagget? Jag kom fram till det alldeles nu.
Det var speedfan! Det program jag använder för att ha koll på temp etc.
Konstigt eller? Undra vad i Speedfan som får min dator att lagga.
Någon som vet något annat tempövervakningsprogram + fläktstyrning?
Det programmet är känt för att ställa till det mesta.
2 Guest(s)