February 15, 2003
Hej!
Fick ett par Sennheiser HD205 i födelsedagspressent.
När jag kopplar dom till min förstärkare så är ljudet riktigt bra.
Desvärre verkar det inte som att det går att driva dom i datorn?
Får bara diskant och ingen bas alls..
Ska det vara så? Ska inte en dator klara att driva ett par hörlurar?
Blir det någon skillnad om man köper ett bättre ljudkort, eller måste jag köpa en hörlursförstärkare som lär kosta mer än lurarna?
Använder det inbyggda ljudkortet på mitt GA-P35-DS4
Tacksam för svar.
February 15, 2003
Shikar wrote: Har ett likadant moderkort och ljudet har aldrig varit för "klent"
Det kan vara så att hörlurarna är väldigt tungdrivna?
Det är möjligt. Dom fungerar ju som sagt i min förstärkare (Pioneer VSX-407RDS).
Tror ni att det blir någon skillnad om man sätter i ett bättre ljudkort?
December 16, 2003
Vilken av dessa kopplar du in dig på?
"6 x audio jacks (Center/Subwoofer Speaker Out/Rear Speaker Out/Side Speaker Out/Line In/Line Out/Microphone)"
Vilka inställningar har du kontrollpanelen ang
stereo 2.1 , 5,1 etc?
Vid en hastig titt ser jag ingen dedikera/anpassad utgång för lurar. Detta, beroende på konstruktion, kan ge impedansproblem....
February 15, 2003
Marre wrote: Vilken av dessa kopplar du in dig på?
"6 x audio jacks (Center/Subwoofer Speaker Out/Rear Speaker Out/Side Speaker Out/Line In/Line Out/Microphone)"
Vilka inställningar har du kontrollpanelen ang
stereo 2.1 , 5,1 etc?Vid en hastig titt ser jag ingen dedikera/anpassad utgång för lurar. Detta, beroende på konstruktion, kan ge impedansproblem....
"Front speaker out"
I kontrollpanelen har jag inställt på "Stereo".
Edit: Såg precis att man kunde välja "Headphones" istället för "Front speaker out", men det blev ingen skillnad.
July 14, 2005
Enligt Sennheiser Nordic så har dina DJ Hörlurar en Impedans på 32Ohm vilket för mig låter rätt tungdrivet.
Men deras Gaminghörlurar ligger mellan 24Ohm - 50Ohm vilket gör mig brydd, trodde nämligen att det var vanligare med en Impedans på runt 600Ohm på normala hörlurar och att dom med låg Impedans var avsett att drivas HiFi-prylar?
2 Guest(s)