December 24, 2002
Har ett lite skumt problem..
Har en dator som tar sönder HD's
1st har gått sönder fysiskt
och 3st blir det läsfel på efter ett par dagars användande..
alltså, på ca 3veckor har den orsakat fel hos 4st HDD´s
Nu undrar jag vad det kan vara som orsakar detta.
Har bytt kablar.
Kan det vara för klen nätdel? NoName 300w
Spec.
Gammal Athlon XP 1700 (eller nåt sånt)
256 DDR
G-Force MX400
Nätverkskort
2st optiska enheter
floppy
1st HDD
Eller kan det vara minnet som felar?
August 16, 2003
klen och klen, om nätagget levererar instabila spänningar, kanske ger för mycket, eller ger någon pulse ibland med förmycket spänning, förlite bör väl inte skada? noname nätagg kan ibland vara skadliga för komponenterna, speciellt när dom dör brukar dom kunna dra med sig halva datorn.
vad har du för värden på 3.3V 5V och 12V idle/load
ett nätagg kostar inte mycket idag, byt ut den.
jag har varit med om att en kompis moderkorts chipsetkylares ena pushon pin inte satt fast ordentligt från fabrik, vilket ledde till att efter någon månad hade sydbryggan bränts sönder och då dödade SATA hårddisken i samma veva 😀 men det är nog inte aktuellt i detta fall.
December 24, 2002
Poontus wrote: klen och klen, om nätagget levererar instabila spänningar, kanske ger för mycket, eller ger någon pulse ibland med förmycket spänning, förlite bör väl inte skada? noname nätagg kan ibland vara skadliga för komponenterna, speciellt när dom dör brukar dom kunna dra med sig halva datorn.
vad har du för värden på 3.3V 5V och 12V idle/load
ett nätagg kostar inte mycket idag, byt ut den.jag har varit med om att en kompis moderkorts chipsetkylares ena pushon pin inte satt fast ordentligt från fabrik, vilket ledde till att efter någon månad hade sydbryggan bränts sönder och då dödade SATA hårddisken i samma veva 😀 men det är nog inte aktuellt i detta fall.
Asså, vill helst inte lägga en massa pengar på det där skräpet.
Tänkte endast använda maskinen som MP3 spelare i vardagsrummet..
Men men... Blir väl bättre att köpa en beg. komplett gammal dator, typ P4 1,4 eller nåt
2 Guest(s)