February 5, 2002
February 5, 2002
Glömde aktivera signatur.
Datorn stänger av sig sisåsär var tredje timme, och det kan den göra både i spel & program. Misstänker mkt starkt att det är processorn som blir för varm (den ligger stadigt på 55c), har ändå en TaiSol som ska kyla upp till 1,4.
Tips på billig, bra & tyst cpu-fläkt? Har hört att Alpha8045 (eller vad den nu heter) ska vara bra.
April 8, 2001
Jag tror inte att det är tempen.
Jag har en T-bird 1100 som är extremt svår kyld den ligger konstant på minst 60grader med en Taisol koppar och den visar inga feltendenser då.
Däremot så har jag stött på detta problem med Windows XP.
Har en Duron 800 på ASUS A7V133-VM som bara startar om när den vill och en Duron 900 på Soltek som har samma fel dock inte lika ofta.
February 7, 2002
Jag har ett liknande problem. Jag kan tyvärr inte så mycket om datorhårdvara, men jag har en celeron 400. Vet inte vad det är för moderkort (står ej i manualen eller på kortet så det är väl något hobbymärke). Den stänger av sig efter att den varit påslagen ett tag och så ställer den datumet på första januari 1998 klockan 00:00. Jag har precis bytt batteri så det är inte batteriets fel.
Datorn har stått på rätt mycket genom åren då den agerat server till och från. I bios står temperaturen på 78°C och även när jag tittade med CPUCooL. Fläkten snurrar och allt _ser_ bra ut, men titt som tätt så stänger den av sig och är ett h*****e att få igång igen.
February 5, 2002
February 5, 2002
February 24, 2002
Ja det stämmer den blir för varm, jag hadde samma problem och fick lov att klocka ner min CPU. Lita inte på vad datorn säger att det är för tepratur. En bra fläckt och en chassi fläckt är ett måste, för det finns fler saker än CPU:n som blir varm, och varmluften ska UT.
1 Guest(s)