November 29, 2003
När jag ska koppla in en sata disk på mitt kontrollerkort så stannar burken.
Det kvittar hur jag byglar den, datorn stannar fortfarande vid windowsloggan.
Jag har kört den på samma kontrollerkort förrut. Vad kan vara problemet?
Ide disken som går på kontrollerkortet fungerar som den ska.
March 10, 2003
Vet att min Win kunnat stå så i 5minuter ibland. Har att göra med att den scannar disken eller nått i det skedet.
Men efter första gången så bootar den snabbt sen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 29, 2003
Okey, får testa det sen när jag blir borta ett tag.
För förrut så lät jag den stå medans jag duschade och gjorde mig iordning men inet hände. En sak till när det blir sådär så stannar den där blåa "klumpen" som åker under winloggan, så det känns nästan som att den hänger sig.
August 7, 2003
Det är inte så den får typ enhetsbokstav automatiskt? och du installerat windows på något mysko sätt för att starta från F:? eller liknande? eller att den har nån gammal version av Windows och du nu bootar den?
Är disken partitionerad och klar? Kan du ta bort alla eventuella partitioner och testa igen? (boota på cd... osv...)
November 29, 2003
ctrl: tror inte jag har behövt drivisar till den.
Laglorden: jag vet inte men jag har en lokal disk på c: sen win på D: så det borde ju funka endå? Jag har inte haft windows på den i någon av burkarna, jag har hat den för att fylla den med diverse filer. Vet inte hur den är partionerad. Men först andvändes den i den här datorn som jag har nu, sen körde jag med den i min server innan den crashade, då skulle jag flytta tillbaka hårddiskarna men den här som körs via sata på kontrollerkortet vill inte.
1 Guest(s)