January 22, 2003
Jag har råkat få ett litet problem, min dator har haft en tendens att inte starta när man trycker på powerknappen, hittills har det lösts genom att dra ur och sätta i powersladden igen men i morse gick den inte att starta alls.
Jag har tagit ur powersladden, jag har dragit ur ATX kontakten ur moderkortet (när den är lite i går datorn "delvis" igång) men ingenting hjälper... Jag kan verkligen inte förstå vad problemet kan vara, om det inte är så enkelt att moderkortet är trasigt vilket jag verkligen inte hoppas, så är det någon som har nån ide på andra saker jag kan försöka för att få igång den? eller är det bara att ge upp?
April 3, 2007
skumt!...det är väldigt månfga som har problem med att datorn inte startar!...däribland jag :S...fast det är ju på min oc dator....24/7 riggen har ju en APC Smart-UPS 1000 nyinköpt nu....så den får iaf rätt värden av ström...så den funkar ok....resten e kajko...el fan i huset 😛
January 22, 2003
Jalle64 wrote: Testa ett annat nätagg 😕
Låter som en bra ide, får ta och göra det idag.
Återkommer med resultat
Hagiz wrote: skumt!...det är väldigt månfga som har problem med att datorn inte startar!...däribland jag :S...fast det är ju på min oc dator....24/7 riggen har ju en APC Smart-UPS 1000 nyinköpt nu....så den får iaf rätt värden av ström...så den funkar ok....resten e kajko...el fan i huset 😛
Ja, har en polare med precis samma problem... Kanske har något med det dom skrev om i DN med "Låg el kvalitet i sverige" att göra
2 Guest(s)