July 10, 2001
En kompis till mig har problem med sin dator, det blir ingen bild på skärmen när han startar den. Den piper bara lite och så börjar hårdisken arbeta. _Men_ det konstiga är att stänger man av den och startar den igen så startar datorn med bild. Och lika stänger du av den då så startar den inte nästa försök utan nästa endå. Vi testade lägga in drivrutinerna i windows för skojjskull, då krasha windows vid omstart. Nån som har nån anning om vad som kan vara fel, grafik kortet pajt?
Hans dator är en:
abit kt7a133
256 ram
Leadtek winfast geforce 2 GTS 64mb
T-bird 1333
ibm hårdisk.
[ Detta Inlägg ändrades av: Karnov den 2001-08-28 00:19 ]
April 3, 2001
Jag har ibland samma problem om mitt system blir för varmt. Verkar vara nåt med KT7a.
Vad har han för processorkylare?
När min dator blir för varm (över 55) så är skärmen helt svart när man startar den. Men man hör ändå hårddisk m m jobba som vanligt.
Jag är ionte helt säker, men i mitt fall är problemet temperatur beroende.
July 10, 2001
Han har en taisol coppar. Inga chassi fläktar dock. Jag får samma ljud på min dator om jag drar ur skärm sladden till grafikkortet? När jag kollade i kontakten på sladden så var en pinne helt böjd, kan den orsaka att det blir nån form av glapp? Fast det värkar vara konstigt att det skulle fungera exakt varannan gång. Han kanske har klantad sig när han satt på kylflänsen.
May 30, 2001
tja, jag fick min nya dator igår och får bild på den och kommer in i bios osv..
MEn när jag ska starta om den vid tex när windows är installierat får jag ingen bild på skärmen heller. Får att få bild måste jag dra ut strömsladden till nätagget så att moderkortet inte har någon ström i CA 10 sekunder sen sätter jag i sladden igen och får bild. HELT cepe fattar ingenting.. kan vara att det är någon IRQ konflikt mellan pci-platserna?? Vet ej.. men det funkar när jag stryper strömtilförseln så att säga..=/
July 10, 2001
chrisjan: Det är exakt lika för mig. Det är grafik-kortet som får för lite ström vid uppstart. Många andra som har samma problem.
http://fae.abit.com.tw/eng/cgi.....8;t=000201
Ett bra inlägg om detta problem, iaf mitt.
July 10, 2001
Nej grafikkortet behöver mer ström precis vid uppstart, och när agp porten inte ger ut tillräcklig med ström så hittar inte bios kortet. Det har inget med ditt nätagregat att göra. Mitt kort funkar helt perfekt på min gamla dator med 230W nätagregat. Men inte på min nya med 350W. Står mycket om det på ABIT's forum.
July 10, 2001
Nej grafikkortet behöver mer ström precis vid uppstart, och när agp porten inte ger ut tillräcklig med ström så hittar inte bios kortet. Det har inget med ditt nätagregat att göra. Mitt kort funkar helt perfekt på min gamla dator med 230W nätagregat. Men inte på min nya med 350W. Står mycket om det på ABIT's forum.
2 Guest(s)