February 5, 2002
Min dator verkar leva ett eget liv - Den startar inte alltid. När jag trycker på "power on" knappen händer ingenting, men bryter jag strömbrytaren på nätagg. och låter den vila en stund så går det att slå på datorn.
Vad kan detta vara - Är det moderkortet det är fel på eller nätaggregatet?
Glömde och nämna att jag har ett Chieftec Chassi med 350W nätagg.
[ Detta Inlägg ändrades av: MXK den 2002-04-03 13:29 ]
March 17, 2002
Min dator har lite liknande problem, men däremot so går det el genom datorn.
Men det stannar när mitt MB kollar upp enheterna, alltså medans Compaq loggan står på skärmen, och det enda man kan göra för att få den att funka är att dra ut elsladden medans datorn är på och sedan sätta in den igen, då går det.
Oldschool member since 2002.
February 5, 2002
Jag gjorde ett test nu på lunchen. På mitt moderkort finns det tre anslutningar för mitt PS. En mainkontakt, en atx kontakt och en tredje molinex kontakt. Tidigare körde jag bara main + ATX kontakten, men nu anslöt jag den tredje - Och datorn startade direkt. Jag vet iofs. inte om det var en ren tillfällighet...Ska köra mer tester ikväll.
October 23, 2001
Jag har eller hade samma problem. Skaffa ett grenuttag med ON/Off -knapp och stäng av grenuttaget varje gång du använt datorn.
Det som spökar är förmodligen ditt aggregat. Även om du har stängt av datorn med powerknappen, ligger ofta aggregatet och tjuvar lite ström. Detta resulterar i att lilla agget behöver vila lite.
Du kan alltså antingen köpa ett nytt aggregat eller köpa en grenuttag på IKEA för 15 kr 😀 😀
1 Guest(s)