January 29, 2007
Hej!
Jag har just fått mina nya datordelar, men datorn VÄGRAR starta. Grejen är att jag inte riktigt vet hur jag ska sätta dom här strömkablarna som går från chassit till moderkortet riktigt...
I manualen till moderkortet står det precis hur man ska sätta dom. (H.D.D led, system power led och power button)
Chassikablarna har liknande namn, förutom Power_sw istället för power button. Grejen är att i manualen står det att alla 3 kablarna ska vara 2-PIN, men min power led kabel har 3-PIN!! Alltså passar det inte riktigt som det ska, så jag vet inte riktigt hur jag ska sätta dom. Har testat att flytta runt en hel del, men inte ett enda livsstecken
Finns det NÅGON lösning? :cy:
January 29, 2007
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=338814
Där är moderkortet. Chassit vet jag inte riktigt vad det är för något, köpte det ihop med ett 450 watts nätaggregat för ungefär ett år sedan.
Med strömkablarna så menar du kablarna från nätaggregatet till moderkortet? Jo jag tror det, det är en 20 pin och en 4 pin. Hade litet problem med dom, då det inte gick att få i båda samtidigt eftersom dom stötte i varandra. Fick karva bort plast på utsidan av båda för att få i dom, och nu sitter det gaanska så bra.
December 16, 2003
😮 Eh... 20pins skall in i 24-pinnars sockeln (du har en nätdel av äldre standard). 4 pins skall i 4pins sockeln i övre högra hörnet!
(enling bild i länken) Inte karva! 😉
Å hoppas att du inte bränt nåt....
Led-kopplins-kontakten får du göra om. Peta ur ena sladden och lägg den närmare..
January 29, 2007
Suck suck och dubbelsuck....................
Datorn vägrar boota med dvd enheten!! Jag förstår verkligen inte vad som är fel Har ställt in i BIOS att dvd enheten är first device och hårddisken andra. Ändå kommer inget installationsprogram för Windows upp.
Vad kan vara fel?
Kan det bli såhär om moderkortet inte stödjer processorns FSB? har en E6550 som går i 1333 Mhz. (Misstänker att moderkortets BIOS kan ha för gammal version)
January 29, 2007
1 Guest(s)