April 1, 2001
Jag har en dator här av en lite äldre modell. En AMD K6-233MHz som sitter på ett Asus VX97 moderkort. Den vill helt enkelt inte posta längre. (Ingen bild).
Allt började med att datorn hade stått ett tag, men senast jag använde den innan det funkade det helt perfekt. Sen ställde jag den bara i ett hörn. När jag efter några månader skulle starta den så var disken pajj eller nåt. Efter ett tag till så satte jag i en Pentium processor bara för att se om den funka. Det gjorde den tydligen, dock var den bara på 100MHz. Sen fixade jag en ny disk till den och satte i k6 233:an igen och nu postar den inte ens =(
Är det någon som har en aning om vad som är fel ? Jag har givetvis testat att plocka ut allt utom det nödvöndiga, testat med olika komponenter. Clearat CMOS osv osv.. Men det vill inte igång 🙁
Tacksam för hjälp.. (Jag vill att den ska funka nu )
April 1, 2001
On 2001-11-09 18:08, RoTe wrote:
Trasigt moderkort???
Man börjar ju undra. Men jag har inte gjort nåt med datorn sen den funkade sist...
Kan en dator gå sönder om den står avstängd ett par månader precis brevid en högtalare med 8" element ? (skulle inte tro det själv, men konstigare saker har ju hänt)
1 Guest(s)