November 11, 2001
Behöver råd om vilken ja ska köpa utav följande datorer:
1. Dell dator:
P4 2GHz , 512 RDRAM , 100 GB HD , Geforce 3 , mm , mm
Pris: ca 13 000 (ca 25 000 - momsen och allt för det e företagsdator)
2. Hemmabygge:
AMD XP 1800+, nya EPoX , 512 DDR , 80 GB Western digital , mitt nuvarande Geforce 2 gts mm
Pris: ca 13 000
Kom inte med dumma inlägg nu som AMD e så j**la bra och Intel suger för det e ingen mening med det, jag vet att P4 e snabbare än XP. Dock vet jag inte om den e snabbar pga märke osv.
Tack
November 4, 2001
Jag skulle i alla fall ha valt hemmabygget för att då kan du göra vad du vill(läs; klocka uppgradera m.m.) Dell är nog det bästa
märket på datorer fast och den skulle jag nog ha valt ifall det inte var en märkes dator. Men har du en sådan dator så behöver du ju inte uppgradera! Kanske om några år och då är det lite svårt att byta prolle t.ex. men minnen och sånt går ju alltid! 😀
November 4, 2001
Jag skulle i alla fall ha valt hemmabygget för att då kan du göra vad du vill(läs; klocka uppgradera m.m.) Dell är nog det bästa
märket på datorer fast och den skulle jag nog ha valt ifall det inte var en märkes dator. Men har du en sådan dator så behöver du ju inte uppgradera! Kanske om några år och då är det lite svårt att byta prolle t.ex. men minnen och sånt går ju alltid! 😀
November 11, 2001
Just det det finns et test på Delldatorn i senaste MikroDatorn.
Den fick 8/10 men det var en vers men 256 ram och den jag ernjuds har 512 plus att den har bättre ljudkort.
Ljudnivån är 42 dB
Sysmark poäng 232 (kontor)
Sysmark poäng 275 (grafik och mulitmedia)
144 fps i Quake3 i 1024X768
"Jobbar du med processorkrävande tillämpningar är den här upplagan av Dimension 8100 ett av de bästa alternativen. Snabbare pc-dator går inte att hitta idag. För spelfantasten är datorn också ypperligt lämpad."
November 11, 2001
May 24, 2001
Kan säga att märkesdatan kommer vara betydligt snabbare än ditt hemmabygga, men sedan så beror det på hur sugen du är på att överklocka och kanske byta komponenter en vacker dag utan att behöva byta hela skiten. Skulle nog personligen satsat på hemmabygget för det finns störra utbud på att uppgradera etc.
November 11, 2001
August 4, 2001
November 11, 2001
On 2001-11-18 18:55, NoEx wrote:
jag skulle ta hemmabygget.
tänk om du skulle få för dig att köpa nya minnen lr nått, då får du ju punga ut med ett antal hudra kronor.föresten har jag en kompiss som har köpt nästan exakt det hemmabygge-packetet och han är skit nöjd med det.
Ok, vad får han för fps i spel och så?
Och låter fläktarna mkt? Vad har han för fläktar?
May 24, 2001
Prestandamässigt ligger en P4 2Ghz och en XP 1800 så nära att det är svårt att märka nån skillnad.
Märkesdatorn är dyrare och svårare att uppgradera, att det är företagsdator gör inte saken bättre, jag tror inte ens att man får öppna dom!
Klocka kan du nog glömma, tror INTE det går att ändra FSB på den.
Jag skulle satsa på hembygget, se bara till att du får en stor kylfläns som du kan köra med en tyst 80mm fläkt.
August 20, 2001
August 8, 2001
Trots att jag "gillar" AMDn lite mer så måste jag nog säga dell i detta fallet.
Delar till märkesdatorn är inga problem, iof är det säkert så att du inte "får" öppna den. Men vem fan bryr sig?! Du får ju en dator som är bra mycket bättre, som sagt GF 3 osv.. annars skulle du ju behålla ett gammalt kort?!... ¨+ att du säkert får en massa annat böös med företagsdatorn, typ skrivare, scanner osv osv... Är ganska säker på att det sitter ett "vanligt" intel MK i den också. Så... du gör som du vill, men mitt råd är företagsdator........ tyvärr.
November 11, 2001
November 2, 2001
I P4:an får du ju det snabbaste just nu plus att det e Hem-PC (märks typ inte på lönen)
Det enda negativa e att Dells CPU fläkt lösning låter för djävligt. ( en kompis har precis fått nästan samma konfig. som du blivit erbjuden.)
Men du har ju 3 års fri support o garanti o hela skiten, sånt får man också räkna in
2 Guest(s)