July 25, 2001
Jag och en polare ska köpa nya prylar. Vi har bestämt oss så när som på moderkortet/minnet.
Ska man satsa på DDR-minnen egentligen? Jag har ju hört både att de suger och att det är framtiden. Det känns ju också lite onödigt eftersom jag redan har 256mb prima RAM att tillgå. Iofs är ju inte drygt 500 spänn så farligt för 256 mb DDR.
Ni som vet - vad säger ni? DDR eller inte?
July 25, 2001
Ja, det beror ju på om det blir DDR-minne eller inte. Men om det blir så:
EPoX EP-8KHA+ KT266A 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM Audio SocketA ATX
Original 256Mb DDR PC2100 184pin 266MHz cas2!
Processorn blir hur som helst:
AMD Athlon XP 1600+ Palomino 1400MHz/1.4GHz 256Kb 266MHz 0.18 bulk SocketA
direkt inklistrat från db 😀
August 2, 2001
Epox kortet är ett jävligt bra kort, men det vet du nog om.
När det gäller DDR-minnen vet jag inte var du har hört att dom suger.
Vill du ha bra, överklocks vänliga DDR-minnen ska du köpa Micron DDR. Finns att köpa på http://www.gtek.net
Vad ska du köpa annars då?
July 25, 2001
Det blir datorbutiken. Jag minns faktiskt inte heller var jag har hört att de suger, men det har jag
edit: vad jag ska köpa annars? Jag har ju redan 256mb pc133. Så då blir det väl nåt billigare moderkort...
edit2: I övrigt ska jag köpa ny låda också
Så du tycker att DDR är lösningen?
[ Detta Inlägg ändrades av: Sly den 2001-11-01 11:56 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Sly den 2001-11-01 12:02 ]
June 3, 2001
Jag tycker inte man ska bekymmra sig så mkt för 256mb PC133 minnen, det är så pass stor skillnad mellan DDR och PC133 minnen och priset på minnerna är ju inte mkt att gnälla över. Jag köpte mig rätt nyligen 256mb Mosel minnen, men 2 månader efteråt köpte jag mig 512mb DDR minnen, vilken jag inte kan änvända nu men priset e ju inte så högt så jag planerade en uppdatering, jag har beställd det som du rabbla upp, ett Epox 8KHA+ och en AMD XP 1600+. Så då får jag ju ändligen nytta av mina DDR minnen, men det e la lite sorjligt att göra sig av med 384mb Mosel minnen, dom funkar faktiskt riktigt bra ju 🙁
August 2, 2001
Ska du köpa epox så är det ddr-minnen som gäller.
Om du ändå ska köpa nytt moderkort kan du ju sattsa några kronor extra och köpa ett Epox 8kha+ och Amd xp. Minnena är ju inte speciellt dyra idag.
Jag har beställt Epox 8kha+, Amd xp 1600,Samsung ddr 256mb
Amd är idagens läge den som presterar bäst därför har jag valt att köpa Amd,hade Intel varit bättre så hade jag valt den.
Epoxkortet har fått bra betyg.
Om du är osäker, ta och läs lite tester om olika moderkort och bestämd dig sen.
Jag hade valt att sattsa lite extra om jag var du.
Någon annan kanske har något bättre förslag?
Ja ska man köpa Athlon XP så är det DDR minne och moderkort baserat på antingen KT266A eller NForce 420 chipsetet som gäller. Eftersom KT266A är det enda som finns i affären så är det ett rätt enkelt val..
Visst det funkar bra med andra chipset också men då får man inte ut all prestanda ur XP processorerna.
Tekniknörd som gillar att träna.
August 14, 2001
March 4, 2001
On 2001-11-01 22:43, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Ja ska man köpa Athlon XP så är det DDR minne och moderkort baserat på antingen KT266A eller NForce 420 chipsetet som gäller. Eftersom KT266A är det enda som finns i affären så är det ett rätt enkelt val..Visst det funkar bra med andra chipset också men då får man inte ut all prestanda ur XP processorerna.
Det enda som finns i affären? Vad menar du?
2 Guest(s)