December 20, 2000
Funderar på att byta ut mitt Abit KT7 Raid och mina 512 mb Mosel mot ett DDR kort och DDR minnen.
Men vilket moderkort skall man satsa på.....
Vad ni än säger så köper jag säkert Abit då jag nästan prövat alla deras moderkort men är ändå intresserad vad ni tycker.......
Är det lika stor skillnad mellan DDR minnena som det är på vanliga SDRAM. I så fall vilka är att rekommendera. Vet ju att Crucial är bra men de finns ju inte i Sverige
Jo det kommer väl antagligen när alla KT266 problemen är helt uträttade!
Alla väntar vi på abit..
Tekniknörd som gillar att träna.
Märkbart bättre prestanda är väl kanske att ta i.. Men det presterar riktigt bra och som sagt var bättre än självaste AMD 760 chipet! så SIS 735 chipset verkar bli en riktigt positiv överraskning för oss konsumenter! Defenitivt inte för Via och AMD dock! :grin::grin:
Ja det kan man ju lungt säga!
Hoppas det går bra för dem nu i alla fall!
Nä men de måste ju få bra respons hos moderkorts tillverkarna också.. det kan nog ta någon release till innan de börjar kämpa sig riktigt in i toppen!
Med man vet aldrig de kanske knäcker VIA, ALI och AMD direkt..
Ja om nu Asus har visat intresse så går det ju verkligen åt rätt håll!! 😀
Det ska bli riktigt intressant att se vad Asus ingenjörer kan göra med chipet! De brukar kunna pressa ut ännu mer prestanda ur redan snabba chipset!
Ja det är nog oundvikligt!
Så länge vissa moderkorts tillverkare kommer med nya "extra" saker så måste de andra också göra något kreativt för att hänga med!
Ja det börjar ju dyka upp några enstaka moderkort med "firewire" stöd men än sålänge är det mest serverinriktade moderkort.. men det kommer nog att komma mer och mer!
Om SCSI blir lite billigare (speciellt diskarna) så blir kanske Onboard SCSI nästa stora grej! MSI har ju redan några varianter med onboard SCSI..
1 Guest(s)