Decibelmätare|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Decibelmätare
Enchzzz_
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 25
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 21, 2008 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej.

Plockade ihop en dator åt en kompis för någon vecka sen. Han fick då med en decibelmätare till chassit men jag vet inte vart jag ska sätta den.
Chassit han har är ett Apevia X-Cruiser (http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=319846) och om det har någon betydelse så är moderkortet ett Gigabyte GA-M56S-S3 (http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=340024).
Hoppas någon vet vart den ska sitta.

MVH Jens

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1176781
January 22, 2008 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

spalar roll vart det sitter. nogrannheten i ett normalt hem lär inte vara så bra åndå. det blir aldrig tyst i ett vanligt hem. om inte ny ahr en studio som är proffetionellt byggd som arbets rum 😀

men kanske i mitten av chassit eller precis utanför:D

Enchzzz_
Medlem
1176790
January 22, 2008 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

nvidiaamd wrote: spalar roll vart det sitter. nogrannheten i ett normalt hem lär inte vara så bra åndå. det blir aldrig tyst i ett vanligt hem. om inte ny ahr en studio som är proffetionellt byggd som arbets rum 😀

men kanske i mitten av chassit eller precis utanför:D

Kanske har förklarat dåligt. Det är en mätare som sitter i fronten på chassit och det är själva givaren jag inte vet vart ska sitta. Kanske kan ta en bild på den idag så ni ser vad jag menar.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1176791
January 22, 2008 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Enchzzz_ wrote: Kanske har förklarat dåligt. Det är en mätare som sitter i fronten på chassit och det är själva givaren jag inte vet vart ska sitta. Kanske kan ta en bild på den idag så ni ser vad jag menar.

nee ja fatta. men det är bättre att veta dB utaför chassit efter eventuell ljuddämoning. givaren kan vara kite varstans. helst där den får högst värde? då vet du vad man kan förvänta sig i ljudvägar 😀

Enchzzz_
Medlem
1176846
January 22, 2008 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Gjorde nu ett försök att rita hur den ser ut. Den kanske är 1 cm bred nere där man ska ansluta den till något. Kablarna är bara några centimeter långa.
Hoppas min ritning ska ha gjort det lite lättare att förstå men förstår ni inte så fråga på så ska jag försöka förklara.

[Image Can Not Be Found]

Relaxia
Member
Medlem
Forum Posts: 3065
1176897
January 23, 2008 - 9:37 am
sp_Permalink sp_Print

Ehmmm. Det där är nog ingen decibelmätare.
Om du tar en titt på pinnarna där du kopplade in kontakterna för powerknapp, resetknapp, hdd-led och power-led så finns det nog 4 pinnar för speaker. Testa att koppla in den där :blink:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 371
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL