December 20, 2000
August 9, 2001
On 2001-08-28 12:08, Angerboda wrote:
funkar det? ska snart få bredband genom BBB och behöver dela det mellan 3 datorer.
Det beror på hur många IP-nummer du får tilldelat från BBB. Om du bara får ett så kan du bara köra en dator åt gången. Alternativet är att skaffa en bredbands-router eller köra en dator med dubbla NIC's som router.
/Lokpest
May 9, 2001
Man kopplar in bredbandet på den kontakt som man ansluter till en annan hub/switch och resten av datorerna till de andra kontakterna. Alla datorer ska vara inställda på DHCP (få en IP adress automatiskt) vilket du ställer in i TCP/IP protokollet (egenskaper för nätverket). Man får 5 adresser. Jag har själv kopplat på detta vis och det funkar för mig. Man behöver bara användarnamnet och lösenordet en gång, när man aktiverar uttaget. Så var det hos mig. För e-posten använder du samma användarnamn och lösen som för aktiveringen. Sedan är det bara att köra på. Du behöver inte logga in eller nåt varje gång du ska ut på Internet utan du är alltid uppkopplad. De andra datorerna ställer du bara in i Internet Explorer eller Netscape att du är ansluter via ett LAN. Kanske behöver du anv.namn och lösen en gång på dem men sen är det bara att köra på.
Sten
Intel PIII 866|ThermoEngine V60-4210 kylfläns|Intel E815EEA|512Mb PC133 RAM|2 st IBM 30Gb HD|CL GeForce 2 GTS|Plextor 16/10/40 brännare|SB Live Platinum|Win XP RC1|Chieftec DA-01B-D Dragon FullTower Black|9 fläktar
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2001-11-05 00:39 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2001-11-05 00:41 ]
2 Guest(s)