February 24, 2001
Jag har Delat internet anslutning med två datorer. Dator #2's nätverkskort är konfiguerad, så att Alt. DNS riktas mot dator #1 nätverkskort #1:s IP tror jag..
När jag kör G6 FTP Server, så står det
2001-11-26 15:06:39 - FTP Server On-line : IP(s) 192.168.0.2, on port 21
Där ser ni, vad det är för IP...
Men jag har försökt connecta till mitt riktiga som den ene datorn har, men det funkar inte...
September 20, 2001
On 2001-11-26 16:34, Kane wrote:
Japp, men hur forwarda porten?
Hejsan. Om du inte har något program som delar internet, och kan göra inställningarna där. Så kan du använda dig av relaytcp.exe, det är jättesmidigt Laddas hem här. Kör bara .batfilen, sen e de fixat. Inställningarna på ftp:n skall vara dator #1 ip och port 21. Det relaytcp.exe gör, är bara att skicka trafiken vidare till dator #2 port 21.
mvh Marie
July 18, 2001
hehe, kör delat internet hemma på mitt 56k modem.. kör XP på ena datorn(Athlon 1200) och 98:an(1:st ed.) på den andra(K6-2 400).
jag körde "konfigurera hemmanätverk" på XP:n och körde sedan samma sak på 400:an med XP skivan i naturligtvis. jag gjorde detta medans brorsan satt och surfade på 1200:an och det var inget krångel.
Jag fick ideén när jag ville surfa men brorsan var ivägen och kom då på detta, och det var fixat på max 5min. smidigt och det funkar bra.
September 12, 2001
hmm, Winprxy är ett bra program.. du måste ha:
2 nätverkskort i den dator som ska vara "Server" eftersom adsl modem kopplas till ett.
winproxy kan du göra allt , allt som du skulle kunna göra om du körde rent på alla datorerna... surfa, spela , mirca.. allt .. tycker det fungerar väldigt bra..
1 Guest(s)