September 27, 2002
Spelar en del, dock inte på "pro" nivå utan mest för skoj. Funderar på att köpa ny mus och tagentbord och en kompis till mig sa att det inte går att spela FPS spel (typ Quake) med en trådlös mus.
Är det sant? Även med blåtand?
Märker man en prestanda försämring av trådlöst? Skulle vara skönt att bli av med kablar.
September 3, 2001
Jag körde med MX Revolution och det första jag la märke till var hur förvånansvärt lite lagg det var jämfört med en del äldre noname möss.
Men det var ändå lite lagg kvar, inget som stör normal användning, men definitivt tillräckligt för att störa snabba FPS spel.
Använde den musen 2-3 månader, men bytte till en logitech G5 sedan. Inge lagg nu iaf ^^
June 11, 2001
Nej, den skillnaden är isf att du har för dålig signal eller att du har kass inställning på rekationstid.
Förseningen på radiosignalen på 10 M rak linje är 1/100 000 dels sekund.
Isf är det snarare usb-porten som är för slö. Har märk att usb 1.1 och 2.0 kan ge stora skillnader på hur musen fungerar, dessutom så är det frågan om hur drivrutinerna fungerar. I vissa fall kan dom belasta systemet så mycket att spelet laggar, annars kan det vara så att grafikkortet får prioritet och därför sänks avläsningen av mus och tangentbord.
Vet att jag kan skriva fortare än vad systemet kan ta emot.
November 22, 2001
Sebbe wrote: Nej, den skillnaden är isf att du har för dålig signal eller att du har kass inställning på rekationstid.
Förseningen på radiosignalen på 10 M rak linje är 1/100 000 dels sekund.
Isf är det snarare usb-porten som är för slö. Har märk att usb 1.1 och 2.0 kan ge stora skillnader på hur musen fungerar, dessutom så är det frågan om hur drivrutinerna fungerar. I vissa fall kan dom belasta systemet så mycket att spelet laggar, annars kan det vara så att grafikkortet får prioritet och därför sänks avläsningen av mus och tangentbord.
Vet att jag kan skriva fortare än vad systemet kan ta emot.
Det spelar ingen roll om hur kort fördröjningen är i teorin.
I verkligheten går iaf inte mx1000 att spela snabba spel med.
Eller går o går, det e en smaksak, en polare kör med en sådan, men jag hade aldrig gjort det.
1 Guest(s)