September 24, 2001
Min kompis fick en ny dator från Dell igår
(en feting alltså, dimention 8100)
Vi började installera Insane, det fungerade perfa!!
Men sedan när vi skulle instllera STCC 2 så blev det bluescreen varje gång man skulle starta STCC 2. Cd:n var testad innan på en annan dator så det är inte cd:n det är fel på.
Jag vet att Dell kan vara som de är, men så här långt får det inte gå, eller hur!?
May 29, 2001
On 2001-10-10 17:42, ksw wrote:
är man smart när man köper paket datorer, så är det första man gör att FORMATERA hårddisken, sen installerar man ett nytt OS eller installerar det som följde med, såvitt jag vet är det BARA dell osm skickar med orginal cdskivorna till WIN 98 och WIN 95 samt WIN2K
kan ju va så att det låg ME på hans dator, många dimension burkar skeppas med det, och som vi all vet så suger ju ME fett
September 16, 2001
On 2001-10-10 15:48, virran wrote:
Min kompis fick en ny dator från Dell igår
(en feting alltså, dimention 8100)
Vi började installera Insane, det fungerade perfa!!Men sedan när vi skulle instllera STCC 2 så blev det bluescreen varje gång man skulle starta STCC 2. Cd:n var testad innan på en annan dator så det är inte cd:n det är fel på.
Jag vet att Dell kan vara som de är, men så här långt får det inte gå, eller hur!?
Hmm, det där är väl ändå inte dells fel? Installera om windows då om du inte trivs med bluescreen och installera windows 2000/xp, för de har inga bluescreens...
Personligen har jag faktiskt en dell dator, jag måste säga att jag inte trivs med den särskilt mycket, men däremot så tycker jag att det är det bästa företaget som gör datorer, alltså om man jämför med typ compaq, hp m.m. mitt moderkort krajade förresten just efter jag fick datorn, dagen efter kom en snubbe från dell i stockholm hem till mig och ersatte det med ett nytt moderkort, gratis...
Det sämsta dell har gjort, som jag är ruskigt missnöjd med är att de har lött fast mitt riva tnt i min agp port 😐
[ Detta Inlägg ändrades av: zlaxzzor den 2001-10-10 20:00 ]
July 12, 2001
On 2001-10-10 19:54, Ebola wrote:
Kan inte påstå att ME suger!
Det e det ända windows som funkar sådär iallafall utan en massa konflikter m.m
(bortser från de helt "normala" bluescreens)
Det finns inget som heter "normala" bluescreens.
Byt till 2000 och ev klocka ner nån Hz så klarar man sig undan!
May 29, 2001
On 2001-10-10 19:54, Ebola wrote:
Kan inte påstå att ME suger!
Det e det ända windows som funkar sådär iallafall utan en massa konflikter m.m
(bortser från de helt "normala" bluescreens)DELL=skit
Märkes datorer= skit, DELL= minst sugiga av märkes datorer
Och nu kommer vi till ME, hehe ta en titt på vilka som använder ME och vilka som använder NT/2000/Linux..haha tänker inte säga nå mer dvs I rest my case 😛
September 24, 2001
Jag tror inte att min "kompis" (P4tzälen) vill göra det, han är lite KINKIS när det gäller datorer.
Jag sa att vi skulle formatera datorn men han sa att det inte var nödvändigt.
Det kan inte vara något med drivrutinerna??
Det vad det gamla 12.90 eller nått, det kanske fungerar med det nya??
Det stod på "blue-screen" att den tömmer fysiskt minne eller nått sådant, vad menas med det??
Om man köper från Dell får man stå sitt kast.
May 29, 2001
On 2001-10-12 16:54, virran wrote:
Jag tror inte att min "kompis" (P4tzälen) vill göra det, han är lite KINKIS när det gäller datorer.Jag sa att vi skulle formatera datorn men han sa att det inte var nödvändigt.
Det kan inte vara något med drivrutinerna??
Det vad det gamla 12.90 eller nått, det kanske fungerar med det nya??Det stod på "blue-screen" att den tömmer fysiskt minne eller nått sådant, vad menas med det??
Om man köper från Dell får man stå sitt kast.
Helt ärligt, vill inte dissa dig eller nåt, men du snackar fan i nattmössan grabben
1 Guest(s)