Dells geniala idéer|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Dells geniala idéer
kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 21, 2006 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Snackade med supporten idag för nätadaptern till laptopen hade gått sönder (batteriet är också kasst, men bara ett års garanti så det fick man inte byta 🙁 ) och den skulle bli utbytt (hempc-avtal). Sen frågade jag om man kunde få nya gummifötter för dom hade försvunnit. Till att börja med var det tvunget att gå på försäkringen för dom var ju inte trasiga utan bara försvunna. Jaja, det var ju lungt. Skulle bara ta någon dag extra. Men sen när supportkillen skulle lägga en order på dom så upptäckte han att dom inte fanns löst. Utan man var tvungen att byta ut hela bottenplattan på laptopen. Riktigt smidigt av Dell. Så skippade den idén, ville ju inte vara utan laptop i några veckor nu i semestertider för några gummifötter. Så det blir väl att dra sig till ELFA och köpa några där, har för mig att det ska finnas där, right?

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1061481
July 21, 2006 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Smidigt...
Men det är ju inte direkt skitsvårt att få tag i själv som tur är.

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
1061494
July 22, 2006 - 6:14 am
sp_Permalink sp_Print

semiofftopic

men kul att se att det går åt hvete med dell just nu... njuter av det

ogillat dem skarpt... de har inte bidragit med nåt i databranschen som alla andra pc aktörer som haft utveckling etc... + att deras kvalitet de få ggr jag haft med dem att göra är usla (10 beställda notebooks, 3 trasiga vid leverans varav en brann... 2000 var det)... har handlat ca 50 ibm notebooks sen 2000 till diverse bolag (grannar, vänner med småbolag etc), haft problem med två vid leverans, men visade sig bero på kingston minnet som stoppats i...

anyways, det går dåligt för dell nu... de har 3 års på platsen service som måste kosta dem multum = kommer bara gå sämre å sämre 🙄

min notebook jag sitter på nu åkte ur en bil i 50km/timme nyligen (tjejer å stänga bakluckan på bilar är tydligen inte vanligt)

visst, chassit sprack, men beställt nya delar (in på minsta detalj) från ibm och mekar in dem själv...

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 330
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL