August 9, 2005
Snackade med supporten idag för nätadaptern till laptopen hade gått sönder (batteriet är också kasst, men bara ett års garanti så det fick man inte byta 🙁 ) och den skulle bli utbytt (hempc-avtal). Sen frågade jag om man kunde få nya gummifötter för dom hade försvunnit. Till att börja med var det tvunget att gå på försäkringen för dom var ju inte trasiga utan bara försvunna. Jaja, det var ju lungt. Skulle bara ta någon dag extra. Men sen när supportkillen skulle lägga en order på dom så upptäckte han att dom inte fanns löst. Utan man var tvungen att byta ut hela bottenplattan på laptopen. Riktigt smidigt av Dell. Så skippade den idén, ville ju inte vara utan laptop i några veckor nu i semestertider för några gummifötter. Så det blir väl att dra sig till ELFA och köpa några där, har för mig att det ska finnas där, right?
February 21, 2003
semiofftopic
men kul att se att det går åt hvete med dell just nu... njuter av det
ogillat dem skarpt... de har inte bidragit med nåt i databranschen som alla andra pc aktörer som haft utveckling etc... + att deras kvalitet de få ggr jag haft med dem att göra är usla (10 beställda notebooks, 3 trasiga vid leverans varav en brann... 2000 var det)... har handlat ca 50 ibm notebooks sen 2000 till diverse bolag (grannar, vänner med småbolag etc), haft problem med två vid leverans, men visade sig bero på kingston minnet som stoppats i...
anyways, det går dåligt för dell nu... de har 3 års på platsen service som måste kosta dem multum = kommer bara gå sämre å sämre 🙄
min notebook jag sitter på nu åkte ur en bil i 50km/timme nyligen (tjejer å stänga bakluckan på bilar är tydligen inte vanligt)
visst, chassit sprack, men beställt nya delar (in på minsta detalj) från ibm och mekar in dem själv...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
1 Guest(s)