March 20, 2001
Min dator hänger sig hela tiden när jag spelar.... det spelar ingen roll om jag har klockat lr inte !! Jag har en Tbird 900, Abit Kt7a-raid, Elsa GF2 MX med detonator 12,90, Ibm deskstar 30,7 gigg, Sound blaster pci 128, nomane 128 pc133 ram... kan det vara ljudkortet som fukkar med datorn ??
March 20, 2001
Jag tror att det är ljudkortet som spökar... när jag tog ut det funkade det... och då hade jag min ram... satt i ljukortet igen på en annan pci plats provade att spela igen... då tog det ett litet länger tag innan den hände sig... men sen då bytte jag till orginal ram och hade ljudkortet i och då funkade det inte... men när jag tog ut ljukortet och provade spela med orginalramen sp funkade det !
March 20, 2001
HELEVTES JÄVLAR!!!! det var inte ljudkortet som jag trodde !!!!!!! är det nån som har nått bra förslag ?? jag vill ha till min datorjävel!!! jag kan trycka ctrl+alt+del och få upp muspekaren men sen kan jag inte göra nått mer !
det en enda det kan va fel på är typ mobo, prollen, nätverkskortet och hdd:n har provat att byta allt annat, lr inte bara jag liket har samma problem som mig !
[ Detta Meddelande är ändrat av Waco På 2001-07-09 00:01 ]
May 31, 2001
Vilket operativ system kör du?
Låter som det är ett typiskt W2K eller XP problem du har!
Jag har själv lite problem med det, därför tvingas jag köra i ME, men va f-n allt funkar smärtfritt.
GF2 - Sound blaster - VIA (om du har det) är tydligen inte nån bra kombination enligt en del...
June 21, 2001
Hej!
Jag har precis samma problem som du mannen, det är ditt modekort som spökar me ditt soundblaster live kort som hos mig, det låser sig så fort datorn tänker för mkt. Prova att lägga in SB kortet på PCI 4 porten och ställ in det i bios och prova.
OBS! Löser du problemet skrivv hur du gick tillväga!
June 21, 2001
Jag har fått tips på att det kan vara ram minnet som spökar men det tror inte jag sedan har massa andra sagt att det kan va temperaturen som spökar också. Men jag tror alltså det e ram minnet eller live kortet eller minnet. Nåt utav de. Jag har typ exakt likadan dator som dig mannen. Abit Kt7a me 1.2Ghz processor.
July 14, 2001
Har suttit i två dagar nu och försökt få till det med samma problem. Vilket bios laddade du ner (R eller S). Jag sitter på ett KTA7-raid,TB1200, Abit GF2 MX, 2 IBM HD, inte ett Soundblaster, 3 128 MB noname minnen, ett ethernet kort, en Pioneer DVD och en Samsung CDRW. Ska testa och köpa lite nytt minne och se om det funkar. Börjar bli lite less måste jag säga.
JediSthlm
June 21, 2001
Köp inte nytt minne det e inte det som e felet skulle jag tro eftersom ajg använder noname minne också. Ladda ner Biosen här http://fae.abit.com.tw/downloa.....ndex-e.htm (kt73r.exe) det laddade jag ner och det funkar Prima nu .-)
1 Guest(s)