March 18, 2004
/me klappar Coalan 😀
Jag funderar på att köpa en Samsung 913B. Den verkar riktigt fin. 8ms, DVI och hela köret. Kostar inte allt för mycket heller. http://buggy.no-ip.com/sok.php.....038;q=913b
http://www.samsung.com/se/prod.....9/913b.asp
February 16, 2005
jag går sitter å funderar på vilken skärm jag ska välja jag mä, valet står mellan Viewsonic vx912 8ms och den 913b´, för och neckdelar med dom?
jag är dock livrädd för lysande pixelfel, vissa (inte alla) internetbutiker har hittat på en egen tolkning av distansavtalslagen som gör ångerrätten värd skit å inget... i värsta fall får man väl lägga ner den i kartongen å dra en kniv i skiten å reklamera som fraktskada :p
April 11, 2003
Jag kolla i denna tråd där dom länka till denna skärm (930BF) som värkar vara ennu bättre en 913B som vi är sugna på.
Låter intressant va? 🙂
July 28, 2002
Mer än 24 bitar färg är väl väldigt ovanliga, finns främst på professionella skärmar. Tror du tänker på 18 bitars skärmar som många snabba spelskärmar är. 24 är bra.
Skaffade själv en Dell 1905 förra veckan och är riktigt nöjd med den. Inga märkbara ghostningar, till skillnad från en liknande skärm köpt förra året. (Samsung 173T) Utanför spel är den helt underbar. Fast man kan ju inte låta bli att skruva på den i några timmar för att få allt helt perfekt.
June 30, 2001
Samsung kommer strax ut med en ny modell, som kan vara värd att titta lite på...
August 8, 2003
Mathias wrote: Samsung kommer strax ut med en ny modell, som kan vara värd att titta lite på...
Men ska man ha dom som e på 4ms så får man ta lite på färgerna då dom "endast" har 16,2milj mot 8ms som har 16,7milj sen om det gör stor skillnad vet jag ej!
January 13, 2004
syncmaster 913B, syncmaster 930BF Jamfor garna 🙂 Hur stor ar egentligen skillnaden mellan 300 cd/m2 och 270 cd/m2? Kan det vara anledningen till att 930BF endast har TCO99 tro?
September 12, 2001
Jag skulle hoppa över TFT med 19"
Upplösningen är en katastrof...spara lite mer pengar och sikta på 20" som har bättre upplösning.
Dock så är dessa lite mindre bra till spel i mitt tycke med i sammanhanget hemska responstider. men för vanligt användning så är en 20" utmärkt val.
Förövrigt har jag själv hoppat över TFT då jag anser att en 19" CRT är bättre i allt utom just storleksmässigt då. Djupet på en CRT är lite besvärligt ibland men allt går att lösa med lite god vilja.
February 12, 2003
skiroy wrote: Jag skulle hoppa över TFT med 19"
Upplösningen är en katastrof...spara lite mer pengar och sikta på 20" som har bättre upplösning.
Dock så är dessa lite mindre bra till spel i mitt tycke med i sammanhanget hemska responstider. men för vanligt användning så är en 20" utmärkt val.Förövrigt har jag själv hoppat över TFT då jag anser att en 19" CRT är bättre i allt utom just storleksmässigt då. Djupet på en CRT är lite besvärligt ibland men allt går att lösa med lite god vilja.
Som att såga hål i väggen? 🙂
Måste hålla med om att CRT än så länge är vassare på det mesta än TFT.
Inte för att TFT ghostar så jävligt, vare sig man har 8 eller 12ms responstid, men allt ser mycket bättre ut på CRT.
September 12, 2001
Johan Nicklasson wrote: [quote=Mean Machine][quote=skiroy]text
Som att såga hål i väggen? 🙂
Måste hålla med om att CRT än så länge är vassare på det mesta än TFT.
Inte för att TFT ghostar så jävligt, vare sig man har 8 eller 12ms responstid, [b]men allt ser mycket bättre ut på CRT.
smaksak?
Det är inte en smaksak när det gäller en 19" TFT.
Det är som att ha en 21" CRT och köra med upplösningen 1024*768 !
Ser verkligen inte speciellt bra ut...
December 31, 2001
Att köpa en 19" TFT är slöseri på pengar, när man uppgraderar till en ny skärm så vill man ha högre upplösningar och det får du inte om du går från tex 17 till 19 TFT då de kör de samma 1280x1024.
Jag skulle som skidan köpt mig en CRT då de blir billigare och man får högre upplösningar, dock är det lite jobbigare att släpa med sig den stora grejjen på lan och liknande.
February 16, 2005
skiroy wrote:
Det är inte en smaksak när det gäller en 19" TFT.
Det är som att ha en 21" CRT och köra med upplösningen 1024*768 !
Ser verkligen inte speciellt bra ut...
som jag sa.. samksak.. du gillar det inte men jag gör...oavsett tum skulle du Aldrig få min far tex att höja sin upplösning. då ser han inte vad det står tror han :cy: ... kanske finns folk som tycker det snyggaste i världen är en jätteskärm i 600x480
personligen tycker jag att 1280x1024 på 19" är ok men blir skärmen större vill jag allt ha högre upplösning
1 Guest(s)