July 29, 2005
jo nu är det så att jag inte har någon instruktionsbok eller hittat något vettig förklaring hur man kopplar ihop två datorer i ett nätverk.
först för att bara kunna föra över filer och även spela
är det någon som kan förklara eller vet en bra hemsida som förklarar hur
har adsl och det fungerar att koppla upp sig från båda datorerna fast då separat då jag för tillfället har bara en kabel
kan man använda denna kabel mellan datorerna
vad jag behöver för hjälp är hur man gör i nätverk vilka protokoll mm vilka inställningar och vad man gör sedan.
testat olika sätt med netbui tcp/ip och dess inställningar i ip-adresser
dela ut samma arbetsgrupp olika datornamn
vad kan jag gjort för fel första gången
operativsystem win 98
tack för hjälpen
March 2, 2002
Du kan ju kolla här om du vill:
http://www.scandisc.se/index.a.....=support#1
[ Detta Inlägg ändrades av: jojjehojj den 2002-04-22 22:08 ]
July 29, 2005
February 1, 2002
en korskopplad och en rak tp är samma innan man kontakterar dom.
Rak:
1.Vit-orange
2.Orange
3.vit-grön
4.blå
5.vit-blå
6.grön
7.vit-brun
8.brun
Korsad:
1.Vit-grön
2.Grön
3.Vit-orange
4.blå
5.vit-blå
6.Orange
7.vit-brun
8.brun
Om inte mitt minne sviker så är det så dom ska ligga.
July 29, 2005
jaha jag får gå och köpa mig en korskopplad kabel troligen är det det som är problemmet har kollat på denhemsida som jojjehojj föreslog och jag har gjort precis som där utan det har fungerat
jag var så säker att jag hade en korskopplad kabel
min kabel
orange-vit
orange
grön
grön-vit
blå
blå-vit
brun
brun-vit
tack alla som har svarat på min tråd
[ Detta Inlägg ändrades av: kalle den 2002-04-22 23:19 ]
May 9, 2001
Du sätter båda kontakterna bredvid varandra och båda pekar åt samma håll. Om färgerna på kablarna är placerade på samma sätt i båda kontakterna så är det en rak kabel. Annars är det en korsad kabel. Om du ska koppla ihop två datorer UTAN switch eller HUB måste du ha en korsad kabel. Om du har en HUB eller switch så måste du ha en rak kabel.
Intel PIII 866 MHz|Intel E815EEA|512Mb RAM|1 Seagate 60 Gb, 1 IBM 30 Gb, 2 Seagate 80 Gb HD|Promise Ultra IDE Controller|CL GeForce 4 Ti4600|Compaq DVD ROM|Plextor 16/10/40|SB Live Platinum|Win XP Pro|Chieftec låda|massor av fläktar
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2002-04-23 00:01 ]
1 Guest(s)